Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در مراسم اهدای ۲ هزار بسته تجهیزات ورزشی به پایگاه‌های مقاومت بسیج استان و افتتاح فاز ۱ زمین چمن مصنوعی شهید استکی ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: در کنار یوم‌الله‌های کشور، بعثت جایگاه ویژه‌ای دارد، مکمل آن غدیر و تکمیل کننده این ۲ عاشورا و پس از آن یوم الظهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: یکی از ظرفیت‌های نیروی مسلح و بسیج این است که اماکن و تجهیزات ورزشی‌اش را در اختیار عموم قرار می‌دهد و تقویت ورزش همگانی را در جهت تقویت اراده، پشتکار، ایمان و آمادگی جسمانی جوانان کشور فراهم می‌کند.

نخبگان ورزشی استعدادیابی شوند

فدا با تاکید بر ترغیب و تقویت روحیه نشاط در شرایط کرونا عنوان کرد: نیاز است برای اوقات فراغت جوانان با توجه به تعطیلی مدارس برنامه‌یزی و نیز امکانی فراهم شود تا نخبگان ورزشی، استعدادیابی شوند و در مناطق مختلف که امکان تجهیز امکانات وجود ندارد، در قالب بازی‌های بومی جمعیت‌های مختلف را گرد هم بیاوریم و تیم‌های ورزشی و مسابقات بومی، محلی و روستایی را برگزار کنیم تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در میادین ورزشی به اهتزاز در بیاوریم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان یادآور شد: این حرکت حاصل همکاری و تعاون دستگاه‌های مختلف بود و امیدواریم قدم‌ها و ظرفیت‌های بعدی در راستای همین اقدام صورت بگیرد تا با استفاده از توان خواهران و برادران بُعد ورزشی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به کم آبی استان اصفهان، توضیح داد: این زمین پیش از این زمین ورزشی چمن طبیعی بود و به‌دلیل صرفه‌جویی، چمن طبیعی با روش‌های استاندارد به مناطق پرآب منتقل شد و این زمین چمن مصنوعی آماده شد و فاز دوم محوطه ورزش‌های ساحلی فوتبال، والیبال و هندبال و سرای ورزشکاران خواهد بود تا در ۴ ماه آینده آماده شود و در اختیار عموم قرار بگیرد.

بسیج تبلور مردمی بودن جمهوری اسلامی است

در ادامه این مراسم ابوالفضل خداقلی‌پور رئیس تربیت بدنی سازمان بسیج کشور، ضمن تبریک عید مبعث و گرامیداشت یاد شهدای اصفهان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص مردمی بودن بسیج اظهار داشت: مردمی بودن جمهوری اسلامی با بسیج تبلور پیدا کرده است و خدا را شاکریم مجموعه سپاه کشور و استان توانسته‌ است اقدام شایسته‌ای برای مردمی و همگانی کردن ورزش در کشور انجام دهد.

وی با بیان اینکه خوشحالم استان اصفهان در زمینه ورزش اقدامات شایسته انجام شده و این استان جز استان‌هایی است که حرف‌های زیادی برای ورزش داشته است، تاکید کرد: امیدواریم چنین اتفاقی با الگو قرار دادن استان اصفهان در کل کشور رخ دهد و خدمات‌مان را به آن‌ها نیز ارائه دهیم.

خدا قلی‌پور با یادآوری اینکه اقدامات شایسته فدراسیون ورزش‌های بومی کمک زیادی کرد تا با حمایت فرمانده سپاه استان ۲ هزار و ۶٠٠ نفر آموزش ورزش‌های بومی و محلی ببینند، بیان کرد: تلاش بسیج برای خدمت بیش‌تر و مردمی کردن ورزش است و اتفاق امروز باعث می‌شود جوانان با فرهنگ و الگوی پهلوانی بسیج آشنا شوند و پیوندی بین نسل امروز و شهدا برقرار کنیم.

در پایان نیز محمدتقی امیری خراسانی، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: فدراسیون در ۲ حوزه ورزش روستایی، عشایری و ورزش‌های سنتی گام بر می‌دارد، اگر چه مهد چنین ورزش‌هایی مناطق روستایی است اما نیاز است برای توسعه آن‌ها در کل جامعه گام برداریم.

به ورزش‌های سنتی کشورمان در دیگر کشورها بیش‌تر اهمیت داده می‌شود

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک و پارا المپیک تأکید کرد: زندگی دیجیتالی باعث شده نسل جوان بازی‌هایی که در کوچه‌ها انجام می‌شد را نشناسند اما همین ورزش‌ها در دیگر کشورها مسابقه‌های قهرمانی دارد در صورتی که ماهیت آن مربوط به کشور خودمان است.

امیری خراسانی ضمن تشکر از استان اصفهان برای ترویج ورزش‌های بومی و محلی بیان داشت: اصل این کار توسط سپاه، بسیج و هیات ورزش‌های بومی استان انجام شده است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی یادآور شد: برای بیش از ۲ هزار و ۵٠٠ نفر در جهت توسعه و احیای بازی‌های بومی و محلی کارگاه برگزار شده است و مجوز دوره‌های مربی‌گری و دادری نیز به تازگی اخذ شده است.

وی اظهار کرد: توزیع چنین پک‌هایی با زمینه ورزش‌های سنتی در راستای سخنان رهبر معظم انقلاب است و امیدوارم در کل کشور رقم بخورد.

امیری خراسانی گفت: سال گذشته که تفاهم نامه‌مان با سپاه استان امضا شد، قرار بر این شد استان اصفهان به‌عنوان پایلوت باشد و در سال آینده به این طرح چند استان دیگر نیز اضافه کنیم تا در ذهنیت نسل جوان فرهنگ بومی‌ خود را ببینیم. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاه پاسداران سپاه صاحب الزمان ورزش های بومی و محلی رهبر معظم انقلاب ورزش های بومی بازی های بومی استان اصفهان ورزش ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی

دریافت 20 MB کد خبر 6094008

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!