Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید فرجی گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۹۸، سازمان بیمه سلامت اقداماتی را برای پشتیبانی از بیماران مبتلا انجام داد که در گام نخست همه مبتلایان از زمان بستری تا درمان زیر پوشش خدمات حمایتی بیمه قرار گرفتند.

او گفت: بر همین اساس در روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا (ماه پایانی سال ۹۸)، ۱۱ پرونده درمانی در استان همدان تشکیل و ۹۸ میلیون تومان به بیماران پرداخت شد که این آمار در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۴۰۲ پرونده و پرداخت ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همچنین امسال نیز برای ۲۵ هزار و ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان پرونده تشکیل و ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه درمانی نیز به این افراد پرداخت شده است.

به گفته فرجی، علاوه بر تامین هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان نیز برای ارائه خدمات به سایر بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در استان همدان هزینه شده است.

او گفت: نیمی از جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: این افراد شامل ۱۲۰ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۶۰۰ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۲۳۰ هزار نفر پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی و همچنین ۵۵ هزار بیمه شده سایر اقشار (بهزیستی، کمیته امداد، دانشجو و طلاب)، سه هزار و ۴۰۰ نفر صندوق ایرانیان و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز بیماران خاص ام. اس، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: پرداختی بیمه سلامت به پزشکان، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها در استان به روز شده است و اجرای طرح ارجاع به پزشک خانواده با وجود محدودیت‌ها از تابستان امسال آغاز شده که در این طرح ۲۳۰ هزار فرد زیر پوشش بیمه سلامت همگانی ملزم به مراجعه به پزشک خانواده برای طی فرایند درمان هستند.

فرجی گفت: هم اینک از ۲۳۰ هزار فرد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی ۱۴۴ هزار نفر نسبت به مراجعه به ۸۶ پزشک خانواده و تشکیل پرونده اقدام کردند چرا که پزشک خانواده بهترین راهنما برای مشاور برای بیمه شدگان زیر پوشش بیمه سلامت است.

او گفت:اجرای طرح پزشک معین و بیمه سلامت در مناطق کمتر برخوردار نیز از ۲ ماه پیش ابلاغ شده و در این راستا ۲۳ پایگاه ارائه خدمات با محوریت بیمه سلامت و همکاری جمعیت هلال احمر، بهزیستی، بسیج، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی همدان راه اندازی و فعال شده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، براساس نتایج حاصل از اجرای این طرح سه تا چهار درصد جمعیت استان همدان معادل ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر (بیشتر کارگران فصلی) زیر پوشش هیچ نوع بیمه درمانی قرار ندارند.

فرجی گفت: پوشش خدمات درمانی ناباروری و پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان طبق تعرفه عمومی غیردولتی، ارایه هزینه خدمات توانبخشی شامل شنوایی سنجی و کار درمانی به افراد زیر پوشش بهزیستی و مراجعان به مراکز «ام. ام. تی» برای دریافت خدمات درمانی اعتیاد را از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان همدان در یکسال گذشته به شمار می آید.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت بیماران کرونایی بیمه سلامت استان همدان پوشش بیمه سلامت بیمه سلامت پزشک خانواده هزار نفر زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد

اختلال و قطعی در سامانه بیمه سلامت موجب شده تا روند خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل شود و همین موضوع موجب گلایه مندی بیماران شده است. یکی از شهروندان تهرانی که برای انجام سونوگرافی به درمانگاهی در محله تهرانپارس مراجعه کرده است با قطعی سامانه مواجه شد، به گفته ایشان حدود یک هفته این مشکل همچنان ادامه دارد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام وقت بخیر، الان یک هفته هست که به درمانگاه در تهرانپارس برای انجام سونوگرافی مراجعه می‌کنیم، اما پذیرش اعلام می‌کند که سایت بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) قطع است. خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: داود موسی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است