Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:35:28 GMT

زمینه آزادی ۵۴ زندانی جرائم غیر عمد در فارس فراهم شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۷۸۱۰

زمینه آزادی ۵۴ زندانی جرائم غیر عمد در فارس فراهم شد

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس دوشنبه در جریان بازدید از زندان عادل آباد شیراز اعلام کرد: این افراد که ۴۰ نفر از آنها زن و ۱۴ نفرشان مرد هستند به مناسبت نیمه شعبان و قبل از فرا رسیدن سال نو آزاد خواهند شد و برای آزادی آنها افزون بر ۵۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از محل کسب رضایت شاکیان و بخشی نیز از محل پرداخت بدهی تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان در زندان هم گفت: بر همین اساس با کمک خیرین و استانداری فارس، کارگاهی برای ۱۲۰ نفر از زندانیان زن و مرد در نظر گرفته شده است که
برای تجهیز این کارگاه به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

زمینه اشتغال پایدار زندانیان در واحدهای تولیدی استان فراهم شود   
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: موضوع اشتغال زندانیان موضوع مهم و موثری در سرنوشت هر یک از این زندانیان و خانواده های آنان است که درمان های موقتی در این زمینه پاسخگو نیست و اشتغال پایدار این افراد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
جمال رازقی افزود: معتقدم باید زمینه اشتغال زندانیان در واحدهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان فراهم شود که این کار در برخی از استان های دیگر کشور انجام شده و نتایج خوبی هم داشته است.
وی ادامه داد: اشتغال زندانیان در محیط بیرون زندان مسایل خاص خودش را دارد اما هدف متعالی در این زمینه باید اشتغال پایدار باشد.
او بیان کرد: فراگیری حرفه، فن و یا مهارت، قرار گرفتن زندانی در محیط‌ های کاری، ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از پیامدهای مثبت حضور زندانیان در واحدها و بنگاه‌های تولیدی است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: عمده دلایل گرایش افراد به جرم، مشکلات مالی، فقر و بیکاری است لذا هر چی سطح اشتغال را افزایش دهیم آسیب ها کمتر می شود.
رازقی گفت: اتاق بازرگانی فارس همواره موضوع مسئولیت اجتماعی را در دستور کار خود داشته و فعالان بخش خصوصی استان در عرصه‌های مختلف از جمله سیل، زلزله، کرونا، آزادسازی زندانیان و غیره اقدامات موثری را انجام داده‌اند.
او گفت: در بحث آزادسازی زندانیان، هفته گذشته با همت خیران عضو اتاق بازرگانی فارس یک زندانی از اعدام نجات یافت و به جمع خانواده بازگشت و امروز هم فعالان و خیران بخش خصوصی استان در کنار سایر دستگاه‌ها یاری کننده خواهند بود.

برچسب‌ها آزادی زندانیان شیراز استانداری فارس محمدهادی ایمانیه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزادی زندانیان شیراز استانداری فارس آزادی زندانیان شیراز استانداری فارس فارس اشتغال پایدار اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

به گزارش خبرآنلاین،عباس کشانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

ایلنا در خبری نوشت:وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901437

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند