Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:25:27 GMT

ادامه مشکلات سیل در استرالیا؛ شهرها زیر آب می روند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۸۲۲۱

ادامه مشکلات سیل در استرالیا؛ شهرها زیر آب می روند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» در پی بارش های شدید باران، جاری شدن سیل و زیر آب رفتن شهرهای ساحلی در شرق استرالیا، دستور تخلیه افراد از منازل شان صادر شد. این درحالی است که تاکنون ۹ نفر از شروع وقوع سیل این کشور در روز پنجشنبه کشته شده اند و گروه های امداد و نجات امروز به دنبال یافتن دستکم ۴ نفر  مفقود شده می باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش همه ۹ نفری که در جریان این سیل جان خود را از دست دادند سعی کرده بودند از جاده های سیل گرفته با اتومبیل و یا با پای پیاده عبور کنند. یکی از آنها مردی بود که اتومبیلش زیر آب رفته و غرق شده بود. 

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا بارش های غیرقابل پیش بینی اخیر را "بمب آب و هوایی" نامید و گفت نیروهای دفاع این کشور به مناطق سیل زده اعزام شدند تا عملیات امداد و نجات را رهبری و پوشش دهند. 

اداره هواشناسی استرالیا اعلام کرد در بخش های شمالی ایالت «نیو ساوت ولز» همچنان خطر وجود دارد و سیل و باران از جنوب ایالت همسایه یعنی «کوئینزلند» به سمت این ایالت حرکت کرده است. 

در حال حاضر ده ها هزار نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده اند و بیش از ده ها هزار نفر نیز در وضعیت هشدار برای تخلیه قرار دارند .هزاران مدرسه تعطیل شده و دستکم ۵۰ هزار خانه با قطعی برق مواجه هستند. 

شرکت بیمه «سان کورپ» امروز اعلام کرد بیش از ۵ هزار مطالبه و گزارش درخصوص سیل دریافت کرده که تخمین می زند هزینه ای حدود ۷۵ میلیون دلار استرالیا معادل  ۵۴ میلیون دلار آمریکا به جا گذاشته است. 

دانشمندان برای چندین دهه در مورد امواج گرمای مکرر، طولانی تر و داغتر هشدار داده بودند. تسریع در افزایش سطح دریا؛ افزایش بارش‌های سیل آسا؛ تشدید طوفان‌ها؛ توزیع مرتب عوامل بیماری‌زا؛ گرمایش و اسیدی شدن اقیانوس؛ آتش سوزی‌های داغ‌تر و طولانی‌تر؛ و خشکسالی‌های طولانی‌تر و خشک‌تر از پیامدهایی است که نسبت به آن هشدار می‌دهند.

برچسب‌ها استرالیا کوئینزلند سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استرالیا کوئینزلند سیل استرالیا کوئینزلند سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • لورکوزن در آخرین ثانیه از شکست گریخت/ ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم آلونسو
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی