Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@17:11:29 GMT

خروج بریتیش پترولیوم از سهامداری روس نفت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۸۴۳۴

خروج بریتیش پترولیوم از سهامداری روس نفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برنارد لونی، مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم که از هیات مدیره روس‌نفت کناره گیری خواهد کرد، در بیانیه ای اعلام کرد این حمله باعث شد ما به طور اساسی درباره موقعیت بریتیش پترولیوم در خصوص روس‌نفت  بازنگری کنیم.

باب دادلی، مدیر اجرایی سابق بریتیش پترولیوم هم از هیات مدیره روس‌نفت که گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان ریاست آن برعهده دارد و توسط ایگور سچین، متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اداره می شود، استعفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بریتیش پترولیوم بدون تبعات مالی نخواهد بود و در نتیجه این شرکت سهمی در درآمد خالص، تولید و ذخایر روس‌نفت نخواهد داشت. بریتیش پترولیوم با این خروج، هزینه ۲۵ میلیارد دلاری را تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ متحمل می شود که در ماه مه به سرمایه گذاران گزارش خواهد کرد.

به گزارش رویترز، سهم روس‌نفت از  ۱۲.۸ میلیارد دلار سود بریتیش پترولیوم در سال میلادی گذشته، یک پنجم بود و ۲.۷ میلیارد دلار سود این شرکت از روس‌نفت بود. بریتیش پترولیوم همچنین از مانورهای روسیه در چند ماه گذشته که باعث افزایش قیمتهای جهانی انرژی شده بود، سود برده بود.

روس‌نفت از تصمیم بریتیش پترولیوم تحت تاثیر فشار سیاسی، انتقاد و اعلام کرد ۳۰ سال همکاری موفق خراب شده است. هفته گذشته مدیرعامل بریتیش پترولیوم اعلام کرده بود این شرکت به کسب و کار روسی خود ادامه می دهد و از تحریمهای غربی علیه مسکو تبعیت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین بریتیش پترولیوم روس نفت سهامداری حمله روسیه به اوکراین حمله روسیه شرکت نفتی روس نفت بریتیش پترولیوم روس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • خروج والیبال ایران از مسیر رشد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است