Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» که در تالار وحدت برگزار شد، افزود: امروز در حوزه کتاب از آثار برگزیده تجلیل می کنیم و امیدواریم هر ساله این جشنواره‌ها با ارتقای کمی و کیفی موجب ترویج کتابخوانی شوند و بتوانیم شاخص‌های کتابخوانی را ارتقا بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد کتاب‌های ارزنده باید افزایش یابد، اظهارداشت: جشنواره‌ها راهنما و هدایتگر آثار وزین هستند و می‌توانند جریان فرهنگی ایجاد کنند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: از سال ۴۲ یعنی آغاز مبارزات انقلاب اسلامی یعنی ۶۰ سال، محتوای زیادی تولید شده است زیرا اصالت انقلاب ما فرهنگی بود و  شاید اندکی از این محتوا مورد بحث و بررسی قرار گرفته باشد بنابراین هرچه تولیدات در این زمینه بیشتر باشد، توفیق بیشتری حاصل می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حوزه ایثار و شهادت حدود ۱۰ درصد از تولیدات توسط موسسات مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده و خرسندیم تا همه شخصیت های فرهنگی و هنری، خود را متعهد و مسئول بدانند و در این حوزه قلم بزنند تا آثار فاخری در این حوزه به جای گذاشته شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: کتاب یک تولید فرهنگی بین نسلی است و ارتباط گذشته و آینده را برقرار می‌کند و چه بسیار نویسندگان و مفاخر ادبی و هنری که ما از آثار آنان عظمت اندیشه آنها و حوادث تاریخی و فلسفه زندگی را دریافت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته غیر از توجه به کتاب باید رقبای کتاب و تولیدات و آثار فرهنگی دیگر نیز مبتنی بر شرایط روز مورد توجه قرار گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: آثار برگزیده حوزه ایثار و شهادت باید در قالب‌های مختلف انیمیشن، تئاتر، عروسک، نقاشی و سایر فرآورده‌های هنری تبدیل شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.
در این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی کتاب انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کتاب بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کتاب انقلاب فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ایثار و شهادت رییس بنیاد شهید قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، امین دوست محمدی در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، افزود: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به همه دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار تلاش کنند، تصریح کرد: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با تقدیر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

کد خبر 6089740

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان