Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:03:41 GMT

حرکت تربیتی باید در مقوله آموزش اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۸۵۲۵

حرکت تربیتی باید در مقوله آموزش اولویت قرار گیرد

به گزارش ایرنا، « محسن زارعی » در آیین بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که روز دوشنبه درکانون فرهنگی و تربیتی امام علی (ع) کرج برگزار شد با  تبریک فرا رسیدن عید مبعث رسول گرامی اسلام (ص) ، افزود: ما معلمان در راه تمدن نوین اسلامی رسالت بزرگی بر دوش داریم که دراین راه باید با  نگاه به مکتب شهید سلیمانی حرکت کنیم  زیرا شهید قاسم سلیمانی پرچمدار تمدن نوین اسلامی بود که توانست جبهه مقاومت را راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  هرچند در این راه تنگناهایی وجود دارد اما نباید اجازه خستگی به خود راه دهیم بلکه با بازخوانی رسالت تربیتی معلمان دراین راه حرکت کنیم.

وی بیان داشت: هیچ حرکتی نمی تواند مانع تربیت شود زیرا جامعه همواره شاهد ایثار معلمان در جامعه بوده که در دوران کرونا بار دیگر این ایثار گری نمود پیدا کرد.

زارعی با بیان اینکه انتظار می رود معلمان موضوع تربیت را در تدریس و رفتار سرلوحه کارشان در حوزه تربیتی قرار دهند، اضافه کرد: برای پالایش انسان از هر گونه ناپاکی و ایجاد حیات طیبه باید تلاش کرد.

وی تصریح کرد: معلمان که وظیفه تعلیم و تربیت را در جامعه عهده دار هستند می بایست برای برقراری حیات طیبه و سند تحول بنیادین و هدایت دانش آموزان در تراز حیات طیبه بکوشند.

وی ادامه داد: ما معلمان تکلیف داریم بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر تربیت دانش آموزان حرکت کنیم.

معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به رسالت پیامبر اکم (ص) در هدایت بشر اشاره کرد و افزود: توحید و تزکیه از برکات و اهداف بعثت پیامبر (ص) هستند.

وی تاکید کرد: معلمان در مسیر تعلیم و تربیت در جامعه ثابت قدم هستند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و حدود ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

برچسب‌ها البرز سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرهنگیان البرز سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است