Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به ثبت سوژه «درخواست راه‌اندازی سامانه بازرگام در استان مرکزی» در سامانه فارس من و انتقادهای مردمی مبنی بر عدم عرضه کالاهای اساسی از طریق این سامانه در استان اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه سازمان تعاون روستایی کشور مبنی بر راه‌اندازی سامانه «بازرگام» به منظور عرضه کالای اینترنتی دولتی، این سامانه در استان مرکزی با اولویت شهر اراک به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عرضه کالا‌های اساسی اینترنتی با نرخ مصوب از ۱۸ بهمن امسال از طریق این سامانه در استان‌های مختلف کشور آغاز شده تا با حذف واسطه‌ها و بریدن دست دلال‌ها کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس تعاون روستایی استان مرکزی با بیان اینکه با وجود راه‌اندازی این سامانه اما تاکنون کالایی از طریق آن در اختیار مردم قرار نگرفته است، گفت: فعالیت از طریق این سامانه در شهر اراک با چالشی مواجه است که از دلایل این چالش نبود امکانات سردخانه و انبار توسط شرکت عامل است.

هاشمی بیان کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته قرار بر این است یک انبار از زیرمجموعه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان به مدت سه ماه به صورت امانت در اختیار شرکت عامل قرار گیرد تا خدمات لازم را به مردم عرضه کند و بعد از سه ماه نسبت به تأمین و اجاره انبار مورد نیاز اقدام کند.

وی با بیان اینکه این انبار به صورت رایگان در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این انبار هفته جاری در اختیار شرکت عامل قرار می‌گیرد تا نسبت به توزیع برنج، مرغ منجمد و تخم‌مرغ اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس تعاون روستایی استان مرکزی اظهار کرد: این سامانه برنج، شکر، روغن و برخی از کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ را به قیمت دولتی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

هاشمی با اشاره به توزیع اینترنتی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از طریق تعاون روستایی نیز گفت: شرکت تعاون روستایی استان پیش از راه‌اندازی این سامانه، از طریق اپلیکیشن دام‌پرور اقدام به توزیع اینترنتی کالاهایی چون برنج، روغن، ماکارانی می‌کرد که هم اکنون نیز این توزیع در حال انجام است و مردم می‌توانند برنج تایلندی را با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی را به دو قیمت ۲۰ و ۲۲ هزار تومان دریافت کنند.

وی افزود: سامانه دامپرور صبح‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر اقدام به ثبت سفارش کرده و عصرها از ساعت ۱۴ تا ۱۸ اقدام به توزیع رایگان آن می‌کند که مردم می‌توانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را از این طریق نیز تهیه کنند.

رئیس تعاون روستایی استان تصریح کرد: در آستانه شب عید توزیع اینترنتی میوه شب عید شامل سیب، پرتقال و کیوی از ۲۰ اسفندماه آغاز خواهد شد، ضمن اینکه در هفته جاری نیز توزیع شکر و تخم‌مرغ به قیمت دولتی نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس با راه‌اندازی سامانه بازرگام مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه اقدام به خرید کرده و بدون دریافت هزینه ارسال، کالای مورد نیاز را درب منزل دریافت کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه بازرگام توزیع برنج اینترنتی عرضه اینترنتی اقلام اساسی تعاون روستایی استان توزیع اینترنتی کالاهای اساسی استان مرکزی راه اندازی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد

به گزارش   ایفدانا، سیدحیدر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکو‌های اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکو‌ها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

????معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکو‌های اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکو‌های مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه دارو‌های خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته دکتر محمدی مجوز فعالیت سکو‌های اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،   دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکو‌های متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکو‌ها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکو‌ها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکو‌های اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • تلاش قعرنشینان برای بقا در لیگ برتر هندبال مردان
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی