Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج فرهنگ را زیربنای رشد و شکوفایی در همه زمینه ها دانست و گفت: هیچ تضادی بین علم و دین نیست، زیرا آموزه‌های دینی ما را به علم آموزی تشویق می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز ( ۹ اسفند ماه) در دیدار مدیرکل و شورای معاونین اداره کل فرهنگ ارشاد ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: عید مبعث، عید معرفت، طلوع انسانها در افق ولایت، تقرب به ذات پروردگار و عنایات ویژه ای بوده که خداوند به بشر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: همه عالم ساخته و پرداخته خداوند بوده و بدون اذن پروردگار نه چیزی خلق می‌شود و نه حرکتی صورت می‌گیرد، زیرا از ملک تا ملکوت و جبروت همه مخلوقات خداوند هستند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه همه عالم و آنچه در آن وجود دارد همه به دست پروردگار بوده و خداوند آنها را به وجود آورده است، بنابراین باید قانون خدا حاکم باشد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: حاکمیت فلسفه توحیدی، یعنی تعالی فرهنگی و این یک امر معقولی است که هر عقلی باید بپذیرد وقتی حاکم و خالق پروردگار است، قانون حاکم نیز باید قانون خداوند باشد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تقابل با خداوند و عدم اجرای دستورات پروردگار یعنی اینکه انسان حیات خود را تهدید کرده، خود را در مسیر تعالی قرار ندهد و در نهایت منجر به سقوط او خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی رشد کنیم، باید فرهنگ الهی، معنوی و توحیدی در وجود ما رشد و پرورش پیدا کند.

آیت الله حسینی فرهنگ را زیر بنای رشد و شکوفایی در همه زمینه ها دانست و یادآور شد: هیچ تضادی بین علم و دین نیست، زیرا آموزه‌های دینی ما را به علم آموزی تشویق می کنند، از طرفی علم و رشد مادی و صنعتی که شکل می‌گیرد، باید معنویت در کنار آن وجود داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید دوباره بر اینکه فرهنگ موضوعی زیربنایی در جامعه است، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده ای وجود دارد که با رویکرد فرهنگی این مسائل و مشکلات قابل حل خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی هزینه های بسیاری برای ما داشته که راه حل آنها در حوزه فرهنگی است، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید فعال‌تر شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تشکیل منظم نشست‌های این شورا جدی تر منظم تر و با برنامه‌ریزی بیشتر در مرکز استان و شهرستان ها وارد عمل کند.

آیت الله حسینی با اشاره به ضرورت حضور اعضای شورای فرهنگی عمومی استان در نشست های شهرستانی، اظهار کرد: می طلبد که مردم در کارها و برنامه های فرهنگی همکاری و مشارکت لازم را برای رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از تیراندازی و وضعیت حجاب و پوشش هایی که در جامعه امروزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید بستر عمومی برای رغبت، همراهی و همکاری مردم فراهم شود.

وی جایگاه شورای فرهنگ عمومی را تاثیرگذار و حساس دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت های مختلف در راستای کاهش آسیب ها و مسائل فرهنگی استفاده کرد.

آیت الله حسینی تعهد در کارهای فرهنگی و سایر حوزه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ضمانت اجرایی برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی وجود داشته باشد و همچنین میزان تاثیر گذاری مصوبات بر آسیب های اجتماعی مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان کهگیلویه و بویراحمد ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه قانون فلسفه رشد دین جامعه مشکلات آسیب های اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اعضای شورای برنامه های فرهنگی تیراندازی حجاب پوشش نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد شورای فرهنگ عمومی آیت الله حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود