Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نفت روز دوشنبه در پی تشدید تحریمها علیه روسیه که باعث شد این کشور نیروهای بازدارنده هسته‌ای خود را به حالت آماده باش درآورد، جهش پیدا کرد.

به گزارش رویترز، نفت برنت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازگشت و در ابتدا بیش از هفت دلار افزایش پیدا کرده بود زیرا آماده باش هسته ای و محدودیتهای پرداخت بانکی نگرانیها نسبت به وضعیت صادرات نفت روسیه و مختل شدن احتمالی آن را تشدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است و حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی را تامین می کند.

بهای معاملات نفت برنت سه دلار و ۹۵ سنت معادل چهار درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۰ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. قیمتها در ابتدای معاملات تا مرز ۱۰۵ دلار و هفت سنت صعود کرده بود. نفت برنت هفته گذشته پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، به ۱۰۵ دلار و ۷۹ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در هفت سال اخیر بود.

قرارداد نفت برنت برای تحویل در آوریل روز دوشنبه منقضی می شود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا چهار دلار و ۵۵ سنت معادل پنج درصد افزایش یافت و به ۹۶ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا که هفته گذشته تا مرز ۱۰۰ دلار و ۵۴ سنت پیشروی کرده بود، ابتدای معاملات روز جاری تا ۹۹ دلار و ۱۰ سنت صعود کرده بود.

دانیل هاینس، استراتژیست کالای گروه ANZ گفت: اقدامات آمریکا و اروپا برای حذف برخی از بانکهای روسیه از سیستم سوئیفت، نگرانیها نسبت به مختل شدن عرضه در کوتاه مدت را برانگیخته است. این ریسک برای عرضه، بزرگترین ریسکی است که تاکنون مشاهده کرده ایم و در شرایط کمبود عرضه در بازار پیش می آید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه با اشاره به بیانیه‌های خصمانه سران ناتو و تحریمهای اقتصادی گسترده غرب علیه مسکو، نیروهای بازدارنده هسته ای روسیه را در وضعیت آماده باش قرار داد.

استفن برنوک، کارگزار نفت شرکت پی وی ام گفت: تصمیم پوتین برای آماده باش نیروهای بازدارنده هسته ای روسیه، سیگنال واضح و نگران کننده ای است که از قیمتهای نفت پشتیبانی خواهد کرد.

وخامت بحران اوکراین چند روز پیش از نشست وزیران اوپک پلاس روی داده است. انتظار می رود این گروه که روسیه هم در آن حضور دارد، برنامه افزایش تولید ماهانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را ادامه دهد.

برچسب هاآماده باش هسته ای روسیه اوکراین بریتیش پترولیوم (BP) حمله نظامی روسیه به اوکراین خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) روسیه قیمت نفت نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اوکراین بریتیش پترولیوم BP حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه قیمت نفت نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو هسته ای روسیه آماده باش نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان

به گزارش صدای ایران به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.


به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.


زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدت‌ها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.


او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»


زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»


این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشور‌ها و منشور سازمان ملل است.»


او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»


او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.


زاخارووا بیان داشت مسکو ابزار‌های اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان