Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ایمانی گفت: فضای مجازی، شاهراه بزرگ ارتباطاتی‌ است و هیچ شاهراه پر ترددی را نمی‌توان سراغ گرفت که بی‌ضابطه و بدون تأمین سلامت و امنیت آن تعبیه شده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مسئولیت‌پذیری، شاخصه بلوغ است و انسانِ مسئول، به قانون‌مندی باور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فضای مجازی، زیست عمومی‌ شده و اگر قانون مند باشد فرصت بی‌نظیری است، در غیر این صورت تبدیل به تهدید می‌شود.

ایمانی افزود: این واقعیت را حتی لیبرال‌ترین کشورها پذیرفته‌اند، اما کسانی در کشور ما با اغراض متفاوت آن را انکار می‌کنند.
این کارشناس تصریح کرد: فضای مجازی، شاهراه بزرگ ارتباطاتی‌ است و هیچ شاهراه پر ترددی را نمی‌توان سراغ گرفت که بی‌ضابطه و بدون تأمین سلامت و امنیت آن تعبیه شده باشد.

وی گفت: هر شاهراهی که برای تسهیل تردد ساخته می‌شود، دارای محدودیت‌های عقلانی برای تأمین سلامت استفاده‌کنندگان است.
ایمانی در خاتمه خاطرنشان کرد: می‌توان مفاد "قانون حمایت از حقوق کاربران" را به صورت مستند نقد و بررسی کرد و حتی خواستار تغییراتی در آن شد، اما این که به بهانه یک طرح، علیه اصل ضرورت "قانون‌مندسازی فضای مجازی" هوچی‌گری و شانتاژ کرد، هیچ نسبتی با بلوغ شخصیتی ندارد و دعوت به زندگی ماقبل مدنیت با همه آسیب‌ها و خسارت‌های آن است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فرزادپور پیش از ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: بیش از ۵۰۰ صفحه از کسب و کارهای خانگی، اصناف و افراد معروف در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در راستای طرح نور مورد بررسی قرار گرفته‌اند که به ۱۵۰ نفر از آنان تذکر داده شده است.

رییس پلیس فتای استان قم بیان کرد: عناوین عدم رعایت عفت عمومی در بستر فضای مجازی مشتمل بر نداشتن پوشش مناسب، استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل، بهره‌گیری از نمادهای فِرق و گروه‌های نامناسب و ترویج سبک زندگی غربی می‌باشد.

سرهنگ فرازپور خاطرنشان کرد: متخلفان فضای مجازی در صورت استمرار بر انتشار محتواهای مجرمانه‌شان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6088423

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی