Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مسابقات قرآن باید هم به جهت محتوا و هم از نظر قالب در قالبی بدیع و هنری برگزار شود که مخاطب حداکثر بهره را از نظر محتوا و آرایه‌های هنری، بصری و رسانه‌ای از این رویداد عظیم قرآنی ببرند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی - مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه - در گفتگو با ایسنا در مورد سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: هر اقدامی که بتواند در راستای نشر و ترویج قرآن اثرگذار باشد، یقیناً انجام آن کار مبارک خواهد بود و یکی از سنت‌های حسنه و رویدادهای مبارکی که به واسطه انقلاب اسلامی هرساله پررونق و پرشورتر از قبل در کشور برگزار شده، رویداد عظیم و مبارک مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان «جشن قرآنی» در سال‌های گذشته یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی در زمینه برگزاری مسابقات قرآن به شیوه مجازی اظهار کرد: مسابقات قرآن در دوره‌های گذشته که با تجمع قاریان، حافظان و اهالی قرآن به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، رونق و شکوه بیشتری داشت. با توجه به محدودیت‌هایی که در دو سال اخیر به وجود آمده، با تدبیر خادمان قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، قاعدتاً شاید لطف و شکوه برگزاری حضوری را نداشته باشد، اما در شرایط فعلی چاره‌ای نیست و خوشبختانه با تدابیری که برگزارکنندگان این رویداد عظیم اندیشیده‌اند، بخش‌هایی از جمله مراسم اختتامیه امکان برگزاری حضوری را دارد و به هر حال با توجه به امکاناتی که در دست است از جمله پخش آنلاین و انتشار آثار از طریق فضای مجازی مسابقات دنبال می‌شود.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: در گذشته که مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شد، نهایتاً شاید صدهزار نفر این امکان را داشتند که به صورت حضوری در فضای مسابقات شرکت کنند، اما بخش قابل توجهی از مخاطبان، افرادی هستند که در داخل و خارج از کشور از طریق رسانه و فضای مجازی می‌توانند این رویداد را دنبال کنند.

‌رئیس اسبق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: وظیفه متولیان و برگزارکنندگان این رویداد عظیم خیلی سنگین خواهد بود که هم به جهت محتوا بتوانند کار ممتازی را ارائه دهند و هم به جهت قالب بتوانند این مسابقات را در قالبی بدیع و هنری برگزار کنند که مخاطبان حداکثر بهره را از نظر محتوا و آرایه‌های هنری و بصری و رسانه‌ای از این رویداد عظیم قرآنی که در آستانه بهار قرآن و ایام بسیار پرخیر و برکت که از ماه رجب مانده و در آستانه ماه شعبان و رمضان برگزار می‌شود، ببرند.  

‌وی با تأکید بر اینکه ما نباید صرفا به برگزاری این رویداد در قالب رشته‌های آوایی بسنده کنیم، گفت: از نکات حائز اهمیت در زمینه برگزاری مسابقات قرآن می‌توان به پرداختن به حواشی این رویداد عظیم، معرفی خوب و کامل شرکت‌کنندگان و پرداختن به ابعاد زندگی این اشخاص، موفقیت‌هایی که دارند، برجستگی‌هایی که در ابعاد فردی و اجتماعی خود دارند و نقشی که قرآن در آرامش و تعالی این افراد ایفا کرده و پیوند مفاهیم قرآن با ابزار هنر اشاره کرد.

‌مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: به هرحال در سال‌های گذشته تلاش‌هایی صورت گرفته و هرسال عزیزان تلاش می‌کنند این رویداد را بهتر و پررونق‌تر برگزار کنند و انشاالله این دوره از مسابقات هم با موفقیت کامل با حضور حداکثری مخاطبان در رشته های مختلف از کشورهای گوناگون برگزار شود.

‌مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روزهای نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور ۶۲ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقات قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه رویداد عظیم مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است