Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسلم چشمی روز دوشنبه در نشست مجمع بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مشهد، بسیجیان را آماده ارائه کمک در همه عرصه‌های مورد نیاز توصیف و بیان کرد: مصداق بارز این مهم، عملکرد دور از سلیقه شخصی بسیجیان است که در جریان بحران شیوع ویروس کرونا رخ نمود. 

وی همچنین مطالبه‌گری و ورود به میدان را از جمله راهبردهای بسیج جامعه پزشکی دانست و ادامه داد: این نهاد در تمامی کارهای حوزه کاری خود یک مطالبه‌گر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: تاکنون پنج گام مفید و موثر در مقابله با کرونا پشت سر گذاشته و اقدام ششم نیز ابلاغ شده است.

وی "پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، غربالگری، نظارت بر پروتکلهای بهداشتی، بیماریابی، کمکهای مومنانه و واکسیانسیون شهروندان علیه ویروس کرونا" را از جمله اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی برشمرد. 

دکتر چشمی افزود: بسیج جامعه پزشکی در ششمین گام مقابله با شیوع ویروس کرونا به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت همه اقشار ۲۲ گانه بسیج با توجه به شرایط زندگی در شرایط کرونایی است.

وی ادامه داد: امیدواریم در مسیر اجرای گام ششم مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا، مدیریتی موثر و اثربخش دنبال شده و صورت گیرد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور همچنین گفت: این نهاد در دولت قبل انتقاداتی داشت اما هم‌اینک حجت بر ما تمام است لذا باید بطور شبانه‌روزی برای مردم کار کنیم. 

بسیج جامعه پزشکی یادآور دوران دفاع مقدس 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز در نشست مجمع بسیج جامعه پزشکی این استان گفت: بسیج جامعه پزشکی یادآور خدمات پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس است لذا پایمردی، رشادت و شهامت این قشر ایثارگر هیچگاه فراموش نمی‌شود. 

سردار سرتیپ پاسدار سیدهاشم غیاثی افزود: شیوع کرونا محک خوبی برای نشان دادن پایمردی، رشادت و صداقت پزشکان، پرستاران و جامعه بهداشت و درمان به مردم و انقلاب اسلامی بوده است. بحران کرونا ظرفیت بسیار خوبی را فراهم کرد تا همه برای مقابله با مشکلات در کنار یکدیکر باشیم. 

وی عملکرد بسیج جامع پزشکی را در مقابله با شیوع ویروس کرونا "درخشان" توصیف و بیان کرد: ترویج فرهنگ انقلابی و بسیجی از سیاستهای ما در جامعه است. هر آنچه که از تجهیزات و اماکن و نیرو در سپاه و بسیج در هر امری مورد نیاز باشد آن را دریغ نمی‌کنیم.

خدمات بسیج منحصر به دوره کرونا نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیگر سخنران نشست مجمع بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هم گفت: نیروهای بسیج جامعه پزشکی از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا تاکنون به‌ خوبی یاریگر مدافعان سلامت بوده‌اند، در این شرایط بسیار سخت و بحرانی لحظه‌ای آنان را تنها نگذاشته و در این مسیر شهدای زیادی تقدیم شد که نام و یاد تمامی آنان را گرامی می‌داریم.

دکتر محمدعلی کیانی یکی از بزرگترین اقدامات امام خمینی(ره) را تشکیل بسیج ذکر و بیان کرد: بسیجیان با لبیک گفتن به فرمان رهبری از نخستین‌ روزهای بحران کرونا حضوری قهرمانانه و پرافتخار در کنار کادر بهداشت و درمان کرونا داشته‌اند. 

وی افزود: خدمات بسیجیان عرصه پزشکی تنها منحصر به این روزها نبوده و نیست بلکه خدمات شایسته آنها در دورانهای پیش از بروز بحران شیوع ویروس کرونا نیز در مناطق محروم و مرزی جریان داشته و هنوز دارد. 

ویزیت ۵۰۰ بیمار در هر هفته 

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز در نشست مجمع استانی این نهاد گفت: فلسفه نامگذاری روز بسیج جامعه پزشکی به واسطه حمله وحشیانه دشمنان به بیمارستان حضرت زهرا(س) و شهادت جمع زیادی از جامعه پزشکی است.

دکتر محسن ذاکریان افزود: نام و یاد شهیدان "دیالمه، قاسمی، کاظمی‌آشتیانی، رحیمی، عقیلی، احمدی" و همچنین تمامی شهدای پرافتخار مدافع سلامت را گرامی می‌داریم. 

وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی ظرف دو سال اخیر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا خوش درخشیده است.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: شهدای عرصه سلامت با ایثار و تقدیم جان خویش، در مسیر حفظ جان همنوعان تلاش کردند لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی از آنان به عنوان مجاهدان فی سبیل‌الله نام برده‌اند.

وی همچنین به برخی از اقدامات امسال بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: گروههای پزشکی بسیج هم‌اینک هر هفته بطور مستمر در ۱۵ نقطه حاشیه شهر مشهد مستقر شده و بطور رایگان بطور حداقل ۵۰۰ بیمار را درمان می‌کنند.

دکتر ذاکریان راه‌اندازی مرکز نجات فرزندان سقط با نام "نفس" را دیگر اقدام ذکر و بیان کرد: هر هفته در این چاچوب حدود ۵۰ تماس مردمی با مرکز نفس برقرار می‌شود و مادرانی که از سقط فرزند سالم خود منصرف شده‌اند مورد حمایتهای لازم قرار می‌گیرند. 

بسیج جامعه پزشکی در خراسان رضوی ۱۲ هزار نفر عضو شامل پزشکان و کادر درمانی در همه رده‌های عمومی و تخصصی دارد که در قالب ۳۲ کانون بسیج جامعه پزشکی در سطح این استان فعالیت دارند.

هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی را پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و بقیه آنها را کارشناسان گروههای پزشکی مانند پرستاری و مامایی تشکیل می‌دهند.

بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی علاوه بر اجرای برنامه‌های درمانی و بهداشتی گوناگون برای گروههای جمعیتی و مناطق جغرافیایی مختلف در طول سال، هر ماه نیز از طریق کانونهای ۳۲ گانه خود گروههای متخصص پزشکی را به نقاط کم‌برخوردار و محروم برای ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی اعزام می‌کند. 

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا ع خراسان رضوی ویروس کرونا سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا ع خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی سازمان بسیج جامعه پزشکی شیوع ویروس کرونا نشست مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • عکس| دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از کارگران
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند