Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:11:06 GMT

نخستین جشنواره ملی آسمان هشتم درمیناب

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۸۹۰۳

نخستین جشنواره ملی آسمان هشتم درمیناب

 اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : این جشنواره مردمی با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی، نشر شعائر دینی، پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمن، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها و ایجاد فضای رقابت و نشاط معنوی، تمام مراحل آن توسط مردم اجرا و برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نخستین جشنواره ملی آسمان هشتم از ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه در رشته های سرود رضوی، تئاتر رضوی، کتابخوانی رضوی، فیلم کوتاه رضوی و صنایع دستی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در نخستین روز و در بخش تئاتر سه اثر نیز اثر اجرا خواهند داشت، گفت: چهار نمایش با داوری سیروس همتی، کوروش زارعی و آنوش معظمی و ۱۲ سرود با داوری رضا مهدوی و قاسمی نیز در دومین روز جشنواره اجرا می شود.

به گفته جهانگیری، آیین پایانی جشنواره نیز ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۲ اسفند با حضور مسوولان کشوری و استانی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار می شود.

جشنواره مردمی آسمان هشتم از سال ۸۶ در دهه کرامت و همزمان با جشن های میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) توسط جوانان، نوجوانان کانون‌های مساجد و اهالی روستای کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره در روستای کردر برای نخستین بار کار خود را با ۲۶ رشته فرهنگی، هنری و ورزشی را آغاز کرد و در هر دوره حدود ۴ هزار نوجوان و جوان را زیر پوشش قرار داده است.

روستای کردر رضوی که یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می رود، از توابع بخش بنذرک با جمعیت ۲ هزار نفر(۴۰۰ خانوار) در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

کردر تنها روستای کشور است که به نام امام رضا(ع) نامیده شده و گرچه قدمت ارادت مردمانش به حضرت رضا(ع) به قرن‌ها قبل برمی‌گردد اما سال ۸۸ به طور رسمی همزمان با میلاد امام هشتم(ع) به نام امام رضا(ع) کردر رضوی نام‌گرفته و بیشتر مردم این روستا نیز به دلیل این‌که ذاکر اهل‌بیت بوده‌اند، فامیلی آنها ذاکری است.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی و میزبانی سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را در کارنامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون فرهنگی مساجد میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جشنواره سرود فجر

نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره و حامد جلیلی مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی و دبیر جشنواره در اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081414 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • «هشت شب، هشتِ شب» قرار عاشقی با امام هشتم در منطقه ۱۱ اصفهان
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»