Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:13:44 GMT

مسأله اوکراین و پاره شدن چُرت صهیونیست‌ها

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۸۹۴۴

مسأله اوکراین و پاره شدن چُرت صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسی یهوشع» تحلیلگر نظامی صهیونیست در یادداشتی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت، «جنگ روسیه علیه اوکراین» بر تصور غلط کاهش کاهش حجم نیروهای ارتش‌ها در مقابل تقویت توانایی تسلیحاتی، موشک‌های نقطه‌زن و سامانه‌های پدافند هوایی تأکید کرد.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه تصمیم «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تقویت توانایی‌های ارتش با سلاح، موشک‌های نقطه‌زن و سامانه‌های دفاعی مهم است اما کافی نیست، تصریح کرد: حجم نیروهای ارتش ما در رویارویی با جنگی که ممکن است در چندین جبهه باشد، کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه به سخنان «ایال زمیر» نائب رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که در سخنرانی خداحافظی خود گفته بود« اگر زندگی و شکوفایی میخواهیم باید برای هر سناریویی آماده باشیم» اشاره کرد ، خواستار حفظ حاشیه وسیع امنیت و قدرت و توجه به کارآمدی ارتش در قبال جنگ آینده شد و افزود، جنگ آینده تنها در توانایی پیشرفته تکنولوژی نیست بلکه باید به نیروهای انسانی همراه با کمیت و کیفیت این تکنولوژی نیز توجه داشت.

یهوشع در ادامه به نبرد «سیف القدس» در ماه می سال گذشته میلادی که درگیری نظامی در غزه همراه با اعتراضات کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ همزمان شده بود، اشاره کرد و گفت، در صورتی که یک درگیری با حزب‌الله رخ بدهد، رژیم اسرائیل خود را در درگیری چند جبهه در غزه، کرانه باختری و نیز اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواهد دید.

وی تأکید کرد، اینچنین جنگی در چند جبهه نیازمند نیروهای نظامی و ذخیره بیشتر است و ارتش رژیم صهیونیستی ممکن است مجبور به درگیری زمینی و ورود به مرزهای غزه و لبنان یا دیگر مناطق جهت جلوگیری از شلیک موشک است و این یعنی نیاز به ارتشی بزرگ و ماهر و آموزش دیده.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان تأکید کرد، تحولات اوکراین به ارتش‌های منطقه، ناتو و غیره نشان داد که کاستن از نیروهای ارتش و تکیه صرف بر تکنولوژی تصوری اشتباه است.

عملیات روسیه در اوکراین وارد پنجمین روز شده و درگیری‌ها همچنان در شهرهای بزرگ این کشور در حالی ادامه دارد که دو طرف قصد دارند مذاکرات خود را آغاز کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی نظامی اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد