Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود رنجبریان، شهردار منطقه 6 تهران در تشریح برنامه‌های مهم این منطقه در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی را داد که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

بازپیرایی خیابان ولیعصر(عج) به عنوان یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های شهر تهران که بخشی از آن در منطقه ۶ قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های این منطقه است که در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در همین راستا مقرر است تا مرمت و بهسازی پله‌های ما قبل اول و اول و همچنین بهسازی و هوشمندسازی پله‌های دوم، چهارم، ششم، هفتم و هشتم در اولویت قرار گیرد. درخصوص پلازاهای شهری و با هدف بهره‌مندی شهروندان از این فضاها، مطالعه و طراحی پلازای میدان عالی قاپو تا میدان گلها در حال اجرا است. در گام نخست این پروژه قرار است عملیات پیاده روسازی ضلع شمالی و جنوبی میدان عالی قاپو تا میدان گلها و همچنین ضلع جنوبی خیابان مظفری خواه در سه محور آغاز شود. درباره طرح انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب جهت تامین بخشی از آب خام مورد نیاز فضای سبز و امور شهری شمال غربی منطقه باید بگویم که طول مسیر این پروژه عمرانی ۳.۵ کیلومتر است و در این طرح، پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب از مسیر بزرگراه شیخ فضل الله نوری و سپس بزرگراه شهید همت و در نهایت تا شهرک والفجر در ناحیه ۶ منطقه از طریق لوله گذاری به مخازن منطقه ۶  انتقال یافته و مشکل تأمین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز نواحی ۴ و ۶ منطقه برطرف می شود. چالش های متعدد از جمله طرح توسعه دانشگاه تهران، تامین پارکینگ جهت مراکز متعدد درمانی و دانشگاهی، بازطراحی سیستم حمل و نقل همگانی، ترافیک سنگین در معابر و فرسودگی تاسیسات زیر سطحی وجود دارد که در اولویت مدیریت شهری منطقه قرار گرفته است. طرح توسعه دانشگاه تهران یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها است که اجرای ناقص آن سبب ایجاد فضاهای ناامن و بی‌دفاع شهری، رها شدن و تخریب املاک تملک شده توسط دانشگاه تهران شده که کاهش زیبایی بصری این فضاها را به ارمغان آورده است.با وجود گذشت بیش از  ۲۵سال از تصویب این طرح، حدود ۳۰ درصد از قطعات طرح توسعه دانشگاه تهران تملک شده است و با تعریف پهنه S۲۲۱ در سامانه شهرسازی، امکان صدور پروانه وجود نداشته و  مالکین متعدد خصوصی که تمایل به فروش املاک خود را ندارند، نسبت به تغییر کاربرد املاک به صورت غیر مجاز اقدام کرده که این مهم سبب بروز معضلات برای منطقه شده است. به دنبال طراحی و اجرای دوساله پروژه بزرگ مسیر طبیعت در محدوده خیابان سید جمال الدین اسد آبادی و بلوار آفریقا هستیم تا بخشی از معضل شب مردگی مرتفع شود زیرا اساس این طرح پیاده‌روی، ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی است. بیش از ۳۶ بیمارستان دولتی و خصوصی و ۴۲ مرکز آموزش عالی در منطقه 6 وجود دارد که نبود پارکینگ در محدوده این مراکز تبدیل معضل ترافیکی را در منطقه به همراه دارد در همین راستا ضروری است عارضه سنجی ترافیکی قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های با نرخ سفرسازی بالا صورت گیرد. با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته در نظر داریم با عزمی جدی و با مشارکت مراکز آموزشی از جمله دانشگاه تربیت مدرس که دارای فضای مناسب برای احداث پارکینگ هستند به صورت مشارکتی اقدام به احداث پارکینگ در این مکان‌ها کرده و از سوی دیگر با رصد نواحی ۶گانه، نسبت به مکان یابی، شناسایی و معرفی املاک و اماکنی که امکان احداث پارکینگ های عمومی به صورت همسطح، مکانیزه و یا احداثی را دارند در دستور کار قرار گرفته تا پس از تصویب و ایجاد پارکینگ،  نسبت به افزایش ظرفیت پارکینگ‌های عمومی در سطح منطقه اقدام شود. منبع: خبرگزاری شهر کد خبر 660734

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح توسعه دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج

از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

به گزارش فارس، بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود.

او از ناحیه صورت (لب، بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد