Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم روز دوشنبه در نخستین همایش استانی "تقریب مذاهب از نظر تا عمل" اظهارداشت: وحدت و همدلی میان مسلمانان در سراسر جهان از مبعث پیامبر اسلام(ص) تا قیامت یکی از امور مورد تاکید قرآن کریم و ائمه است.

وی تاکید کرد: وحدت و همدلی موضوعی است که اگر همه مسلمانان به آن اعتقاد قلبی و عملی داشته باشند زمینه سعادت و موفقیت‌شان در سراسر جهان فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: وحدت و همدلی میان مسلمانان یکی از موضوعات اساسی در اندیشه دکترین امامین انقلاب از قبل از پیروزی انقلاب شناخته می‌شود که امام راحل پرچمدار آن بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب منادی بزرگ وحدت در سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام دیلم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای تقویت وحدت و همدلی، افزود: دشمن از تمام امکانات و فضاهای ماهواره‌ای، سایت‌ها و فضای مجازی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان استفاده می‌کند لذا باید روایت همدلی شیعه و سنی در ایران به گوش جهانیان برسد.

وی اظهارداشت: تاکید دیگر رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین است یعنی قبل از اینکه دشمنان با استفاده از رسانه‌های وهابی و صهیونیستی و تکیه بر اختلافات کوچک در بین جامعه اسلامی تفرقه بی‌اندازند، وحدت و همدلی حاکم تبیین و روایت شود.

وی اظهارداشت: در نشست‌های تخصصی و علمی با ارائه مقالات باید دغدغه مسلمانان و تحرکات دشمن و عوامل واگرایی شناسایی شود و عوامل تقویت کننده همبستگی در میان مسلمانان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا رحیمی نژاد مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان گلستان هم در این همایش گفت: داشتن ایمان آگاهانه و حقیقی باعث کوشش، شور و شعف برای رسیدن رسالت دینی است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی در جامعه اسلامی، افزود: مسلمانان با داشتن ایمان حقیقی باید اختلافات را کنار گذشته و با تکیه بر مشترکات برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی نژاد گفت: استان گلستان یکی از بهترین نقاط کشور در بحث وحدت و همدلی میان اقوام و مذاهب به عنوان مولفه‌های تمدن نوین اسلامی است.

نوید ثنایی رییس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان گلستان هم در این همایش گفت: نسل پنجم دانشجویان به عنوان "نسل انسان‌ساز و تمدن ساز" در این دانشگاه تربیت می‌شوند که باید آنان را با برگزاری همایش‌های اینچنینی در مسیر همبستگی مذهبی و حفظ وحدت اسلامی سوق داد.

امیر پورشاهرودی دبیر علمی همایش هم گفت: ۳۴ مقاله از اساتید، محققان و دانشجویان استان‌های گلستان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، قم و سیستان و بلوچستان به این همایش ارسال شد که در نهایت با بررسی هیات داوران ۲۶ مقاله برای ارائه شفاهی و پنج مقاله برای چاپ به صورت پوستر انتخاب شد.

وی ارتقای سواد و توانمندی حرفه‌ای دانشجو معلمان در حوزه تقریب، ایجاد فضای گفت و گوی علمی و ارائه راهکارهای ترویج فرهنگ و تفکر تقریبی را از مهمترین اهداف و اهمیت و ضرورت تقریب بین مذاهب اسلامی، تعلیم و تربیت و چالش‌ها و تهدیدات پیش روی تقریب و راهکارهای علمی و عملی نوسازی حرکات تقریبی را از شاخص ترین محورهای همایش امروز برشمرد.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش استانی دانشگاه فرهنگیان، تقریب مذاهب از نظر تا عمل با حضور اساتید، دانشجویان و محققان به میزبانی خانه معلم گنبدکاووس برگزار شد.

برچسب‌ها گنبدکاووس وحدت اسلامی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس وحدت اسلامی گلستان گنبدکاووس وحدت اسلامی گلستان وحدت و همدلی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کشور امروز در همایش زائران گلستانی حج تمتع در مصلای اهل سنت گنبدکاووس گفت: این تعداد زائر در قالب ۶۲۲ کاروان و ۱۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور میزبان، زیر ساخت‌های حمل و نقل و جابجایی حجاج را فراهم کرده است افزود: همچنین برای رفاه حال حجاج آشپز‌های ایرانی با مواد اولیه‌ی با کیفیت آماده خدمت رسانی به حجاج هستند.

علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان هم در حاشیه این همایش گفت: امسال ۵ هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان از فرودگاه گرگان به فرودگاه جده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه با موافقت سازمان حج و زیارت سهمیه‌ی استان ۷۵ درصد افزایش یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوند
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است