Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی گزارش داد: بدین منظور پیش از ورود به موج ششم کرونا، برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به بیماران و رفع نواقص تجهیزات پزشکی بویژه دستگاه‌های اکسیژن‌رسانی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در موج ششم دو هزار و ۶۰۰ تخت برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش‌بینی شده است تا با توجه به شرایط به کارگیری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین کمیته‌های ترخیص، کنترل عفونت، بیماران تنفسی و بیماران بدحال در مراکز درمانی راه‌اندازی شده است که این امر سبب مدیریت مناسب شرایط بیماران کرونایی و نیز باعث افزایش کیفیت خدمات‌رسانی و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است.

وی با بیان اینکه مراجعه زودهنگام از مهمترین عوامل تاثیر گذار در درمان موثر و جلوگیری از بدحالی بیماران مبتلا به کرونا محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به سطح بندی بیماران مبتلا به کرونا و در نظر گرفتن مراکز سرپایی دانشگاهی و غیر دانشگاهی، بیشتر بیماران در مراحل ابتدایی شناسایی و تحت درمان سرپایی قرار می‌گیرند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

 تعداد بستری شدگان روزانه  کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی روز گذشته، ۲۲۱ نفر گزارش شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۴۰ هزار و ۴۶۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۴۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۶ هزار و ۶۳۱ تن رسیده است و چهار هزار و ۴۹ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۲۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۲ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۶۳۵دُز اول، ۵۵ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۰ دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۷۵۷ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۱۲ دُز رسیده است.

طبق آخرین آمار اعلام شده ۱۸۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دستگاه اکسیژن ساز دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دستگاه اکسیژن ساز ویروس کرونا مشهد دستگاه اکسیژن ساز دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهرستان در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند

حسن جعفری مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد