Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@20:04:26 GMT

ساخت تجهیزات نمک‌زدایی پایدار در پرتغال

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۹۳۰۲

ساخت تجهیزات نمک‌زدایی پایدار در پرتغال

مردم پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال پس از لیسبون، طی زمستان ۲۰۲۲، خشکسالی شدیدی را تجربه کردند که همین امر، مدیران شهر را به ایجاد تجهیزاتی پایدار برای نمک‌زدایی در شهر سوق داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماه فوریه در پرتغال به عنوان خشک‌ترین ماه سال طی یک قرن اخیر ثبت شد و حتی شدت خشکسالی در آن از نرخ ۷۷ درصدی سال ۲۰۰۵ نیز تجاوز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، میزان خشکسالی در ماه فوریه امسال در سراسر پرتغال به ۹۱ درصد رسید که این اتفاق، تهدید بزرگی برای کشور به شمار می‌رود. محققان این پدیده را در دست کم شش دهه اخیر بی‌سابقه دانسته‌اند، ضمن این‌که گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی در فصل زمستان بر نگرانی آن‌ها از بحرانی‌تر شدن وضعیت در پرتغال افزوده است.

در این راستا، رئیس مؤسسه علم و نوآوری در رشته‌های مهندسی مکانیک و صنعتی پورتو مدعی شده است که گروهی از خلاقان مؤسسه، یک سیستم نمک‌زدایی فشرده و پایدار ایجاد کرده‌اند که قابلیت تبدیل آب شور به آب آشامیدنی را دارد. این افراد، آب دریا را منبعی بسیار باارزش برای پرتغال فرض کرده‌اند و در نظر دارند از آن به بهترین شکل ممکن برای رفع کم‌آبی سراسر کشور بهره برند.

سیستم جدید نمک‌زدایی پورتو از انرژی گرمایی خورشیدی و فناوری تراکم بخار برای تبدیل آب شور دریا به آب قابل آشامیدن بهره می‌گیرد. اگرچه این استراتژی می‌تواند در حل بحران کم‌آبی کشور بسیار اثربخش باشد، با این حال مستلزم صرف هزینه‌های بسیار بالا است که البته بهره‌وری از فناوری می‌تواند تا حد زیادی موانع موجود را از میان بردارد و هزینه‌ها را نیز کاهش دهد.

یکی از سیستم‌های جدید نمک‌زدایی در پورتو به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت که تبعات مثبت آن، مدیران را به سرمایه‌گذاری برای ایجاد نمونه‌های بیشتر سوق داده است.

کد خبر 558359

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان پرتغال پورتو پورتو پرتغال نمک زدایی نمک زدایی آب کمبود آب خشکسالی بحران خشکسالی تغييرات اقليمي گرمای زمین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نمک زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد

آندره ویاش بواش سرمربی مشهور سال‌های نه جندان دور، با شغلی متفاوت به فوتبال بازگشت. مربی‌ای که پورتو را به قهرمانی در لیگ، جام حذفی، سوپرجام و لیگ اروپا در فصل ۱۱-۲۰۱۰ هدایت کرد، تصمیم گرفت تا وارد بخش مدیریت در فوتبال شود.  

این قبلا یک فرضیه بود، اما اکنون رسمی شده است و ویاش بواش حداقل تا سال ۲۰۲۸ به عنوان رئیس باشگاه پورتو انتخاب شد. مربی سابق چلسی، تاتنهام، زنیت، شانگهای SIPG و المپیک مارسی به دوران ۴۲ ساله پینتو دا کوستا در پورتو در سمت ریاست باشگاه پورتو پایان داد و در انتخابات به عنوان رئیس باشگاه رای آورد.

تیم مدیریتی جدید پورتو می‌تواند در مورد آینده سرجیو کونسیسائو تصمیم بگیرد. با وجود گذشت ۴۸ ساعت از تمدید قرارداد سرمربی باشگاه، ویاش بواش قدرت لازم برای فسخ آن را دارد.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا