Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@15:44:34 GMT

قبل از پرواز هرگز این غذاها را نخورید!

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۹۴۸۸

قبل از پرواز هرگز این غذاها را نخورید!

متخصصان تغذیه به دلیل عوارض جانبی و احساس ناراحتی نسبت به خوردن غذا‌ها و تنقلات شور قبل از پرواز هشدار می‌دهند.

به گزارش برنا؛ کارشناسان سلامت هشدار داده اند که از خوردن ۵ غذا قبل از هر پروازی، به دلیل عواقب آن برای معده و دستگاه گوارش، پرهیز کنید.

غذا‌های فرآوری شده و شور

غذا‌های شور و فست فود‌ها می‌توانند برای دستگاه گوارش بسیار تحریک کننده باشند، به خصوص آن‌هایی که چربی بالایی دارند و در حالت نشسته به کندی هضم می‌شوند و در نتیجه می‌توانند باعث سوزش سر دل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غذا‌ها احساس خستگی را هم تشدید می‌کنند.

لوبیا و سایر حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات نیز می‌توانند باعث ایجاد مزاحمت برای مسافر شوند، به خصوص که باعث ایجاد گاز بعد از هر وعده غذایی می‌شوند. به دلیل نحوه عملکرد کابین‌های تحت فشار در هواپیما، اثرات آن بر سیستم گوارشی شما می‌تواند پس از بلند شدن واقعی بدتر شود.

گاز‌ها با رسیدن به ارتفاع زیاد در بدن منبسط می‌شوند، بنابراین باید از خوردن غذا‌هایی که باعث ایجاد احساس نفخ در ما می‌شود خودداری کنیم.

کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزیجات

ممکن است برخی فکر کنند که خوردن سالاد بهترین گزینه در فرودگاه است، اما سبزیجات خام، به ویژه سبزیجاتی مانند کلم پیچ و کلم بروکلی، می‌توانند گاز بیشتری ایجاد کنند. از آنجایی که ارتفاع در واقع باعث افزایش تولید گاز می‌شود، مصرف سبزیجات خام احتمال احساس نفخ در آسمان را بیشتر می‌کند.

غذا‌های ادویه دار

همچنین غذا‌های تند می‌توانند معده را بیشتر تحریک کنند و باعث ایجاد گاز اضافی و نفخ شوند. غذا‌های تند می‌تواند احتمال احساس ناراحتی معده را در هواپیما افزایش دهد و توصیه کرد قبل از پرواز سس تند نخورید.

آدامس یا آب نبات بدون قند

در حالی که بسیاری خوردن آدامس مورد علاقه خود را مد روز و مطلوب می‌دانند تا به گوش شما کمک کند تا با تغییرات فشار کابین در طول پرواز سازگار شود، کارشناسان نظر متفاوتی دارند. آن‌ها بر این باورند که جویدن آدامس در حین پرواز باعث بلعیدن هوا نیز می‌شود که می‌تواند منجر به نفخ شود.

این امر به ویژه در مورد محصولاتی که با قند‌های مصنوعی ساخته شده اند و هضم آن برای بدن دشوار است، صادق است، زیرا ممکن است اثر ملین داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت گاز فرودگاه سبزیجات هواپیما مد غذا باعث ایجاد غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) فیلم جدیدی را از ۲ اسیر صهیونیست نزد مقاومت تحت عنوان «فشار نظامی به کشته‌شدن ده‌ها اسیر نزد ما و محرومیت بقیه از جشن عید پسح با عزیزانشان شد» منتشر کرد.

در این فیلم ۲ اسیر صهیونیست ضمن هشدار نسبت به خطرات بمباران نوار غزه برای آنان از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی خواستند که آن‌ها را آزاد کنند.

در این ویدیو اسیران صهیونیست نزد حماس با اشاره به شرایط سخت آنان زیر بمباران شدید نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گاهی احساس می‌کنند به فراموشی سپرده شده‌اند و صهیونیست‌ها آنان را رها کرده‌اند.

همچنین این اسیران صهیونیست از نتانیاهو و کابینه وی خواستند که برای دستیابی به یک توافق قریب‌الوقوع از خود نرمش نشان بدهند.

این اسیران صهیونیست بیان کردند که احساس می‌کنند سران رژیم صهیونیستی در حال وقت‌کشی هستند، چرا که توافق مبادله اسیران بسیار به طول انجامیده است.

در ادامه این ویدیو این ۲ اسیر صهیونیست اعلام می‌کنند که زمان دستیابی به توافقی که به خروج زنده و سالم آنان از نوار غزه بیانجامد فرارسیده است.

همچنین اسیرانی که در این ویدیو در برابر دوربین مبارزان قسام قرار گرفتند به تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و کابینه وی اشاره کردند و خواهان تداوم این تظاهرات و افزایش فشار از سوی شهرک‌نشینان علیه سران رژیم صهیونیستی از تمامی روش‌های ممکن جهت دستیابی به توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

گردان‌های قسام در پایان این ویدیو در نوشته‌ای خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیست تاکید کرد: سران نازی شما به سرنوشت اسیرانتان و احساسات آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند، پیش از آنکه دیر شود آن‌ها را دریابید.

کد خبر 6090357

دیگر خبرها

  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید