Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: «خواستار پیوستن فوری اوکراین به اتحادیه اروپا هستیم و ملت اوکراین حق دارد به عضویت در اتحادیه اروپا دست یابد و تأیید عضویت  این کشور در این اتحادیه نشان دهنده حمایت آنها از کی‌یف خواهد بود.»

او گفت: «هر کدام از ما یک جنگجو هستیم و اطمینان دارم که پیروز خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر زندانیان با تجربه نظامی بخواهند در جنگ علیه روسیه شرکت کنند، آزادشان خواهیم کرد.»

او مدعی شد: «طی چهار روز گذشته ۱۶ کودک اوکراینی کشته و ۴۵ نفرهم زخمی شدند وهم چنین تاکنون ۴۵۰۰ سرباز روس نیز کشته شده اند.»

همزمان با رسیدن هیئت اوکراینی به بلاروس برای انجام مذاکرات، نماینده روسیه در شورای حقوق بشر از تمایل خود برای عادی شدن اوضاع در اوکراین به خاطر اینکه همه مردم آن‌ها در صلح زندگی کنند، خبر داد.

در همین رابطه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مدعی شد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که روسیه حقوق بشر را لغو یا سرکوب کند و تشدید عملیات نظامی روسیه منجر به تشدید نقض حقوق بشر می‌شود.»

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز گفت: «حمله نظامی به اوکراین بیش از ۴۰۰ قربانی بر اثر بمب‌های انفجاری قوی داشته است و  مناقشه اوکراین به مرحله حساسی رسیده‌ است و باید اقدامات فوری برای منافع مردم انجام بگیرد و به خشونت پایان داده شود.»

در همین رابطه سازمان ملل از کشته شدن حدود ۱۰۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک دراین جنگ و فرار کردن ۴۲۲ هزار اوکراینی از آن خبرداده است.

در پی افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه و در نتیجه درگیری نیرو‌های دولتی اوکراین با جدایی طلبان دو جمهوری دونتسک و لوهانسک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی این دو جمهوری را به رسمیت شناخت و پس از ان به درخواست رؤسای این دو جمهوری برای غیرنظامی کردن آن عملیات نظامی آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناقشه اوکراین دولت روسیه اتحادیه اروپا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، روزنامه روسی «ارگومنتی ای فاکتی» در گزارشی نوشت: شمار نظامیان فراری از ارتش اوکراین از زمان آغاز جنگ اخیر به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

در این گزارش به اظهارات اخیر یکی از نظامیان فراری اوکراینی در صفحه شخصی وی در تلگرام اشاره شده است که گفته است: تعداد فراریان از ارتش اوکراین به طور گسترده ای در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود: من به همراه ۷۴ نظامی دیگر به تازگی از خدمت در ارتش فرار کردیم، چون آنها با سربازان برخوردهای توهین آمیزی داشته و شخصیت آنها را می شکنند.

وی افزود: در برخی موارد نیز سربازان اوکراینی از سوی مافوق های خود مورد ضرب و شتم قرار می گیرند که این مسائل باعث می شود بهترین تصمیم برای آنها فرار از ارتش باشد.

در همین رابطه، «اولگ ایوانف» کارشناس نظامی روس تاکید کرد: آمار فرار ۳۰۰ هزار نظامی از ارتش اوکراین، یک آمار واقعی و درست است و این تعداد در آینده افزایش هم خواهد یافت.

وی افزود: مردم اوکراین از جنگ خسته شده اند و خواهان ادامه نبرد نیستند. آنها اعتماد خود را به زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) و دیگر نهادهای دولتی از دست داده اند.

کد خبر 6100380 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • اتحادیه اروپا عملیات زمینی در رفح را فاجعه بار توصیف کرد
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد