Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه اشک انار و داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف با  تجلیل از ۳۰ برگزیده با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز دوشنبه در محل سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ساری برگزار شد.

طبق اعلام رسمی دبیرخانه این جشنواره ، ۱۷۵ اثر داستان کوتاه دفاع مقدس از سوی ۱۰۰ نوسینده با تجربه ،جوان و نو اندیش ارسال شد که ۱۲ اثر از  برگزیده شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۶۰۰ اثر از سوی ۲۱۰ نفر به جشنواره شعر اشک انار ارسال شد که هیات داوران ۱۸ اثر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

هیات داوران یازدهمین جشنواره اشک انار و یوسف مازندران متشکل از دکتر فریدون اکبری شالدره ، وحید دانا وسطی کلایی و ذبیح الله ذبیحی استقبال برای ارسال اثر به این دو جشنواره را  در شرایط کرونایی بسیار مطلوب توصیف کردند.

در این جشنواره که با حضور شماری خانواده های شهدا و ایثار گر مازندران برگزار شد ، چند تن برگزیدگان آثار خود را در قالب شعر مقاومت و داستان کوتاه دفاع مقدس ارائه کردند.

برگزیدگان داستان کوتاه یوسف  

هیات داوران سحر جلیلی ، مهین تفضیلی ،کوثر اکبرزاده ، مائده عبدی ،مریم خداپرست  ، خانم نازیلا زارع ، عزیزالله محمود پور ، محمد اسماعیل کلانتری ، علی اکبر گتابی  ، عاطفه احمدی ، نرگس قنبری و الینا رزاقی را  به عنوان برگزیدگان داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف انتخاب و معرفی کردند.

برگزیدگان اشک انار  

جشنواره شعر مقاومت اشک انار در  ۲ بخش زبان فارسی و زبان طبری برگزار شد که ۱۲ نفر از برگزیدگان در بخش فارسی خانم ماهرخ درستی ، احمد ایرانی نسب ، علیرضا دهرویه ، سیده زهرا سید خندان ، مهری ذبیحی ، مینا احمدی ، عارفه ستاری رستمی ، اسدالله محمدی ، معصومه بخشنده ، فریده خسروی ، محمد پور مرادی و مهتاب مظفری معرفی شدند و در بخش زبان طبرسی نیز ۶ نفر شامل سمانه ناسوتی ، محمد زمان شیخ ، اقدس خیرالله پور ، حوا واحدی ، روح الله نر نژاد  و حسین جهفری  نیکو از سوی داوران انتخاب و معرفی شدند.

انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، شهدای مدافع امنیت وطن ، شهدای علمی و ترور ، شهدای مدافع حرم ، جنگ نرم ، شبیخون فرهنگی  و حجاب و عفاف  از موضوعات این ۲ جشنواره جشنواره بوده است.

استان مازندران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۲ هزار جانباز و مجروح و ۲هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرد.

همچنین مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۴۲ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. 

مازندران در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) بیش از ۴۲ شهید هدیه داد تا به جمع ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید جنگ تحمیلی بپیوندند.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساری مازندران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساری مازندران داستان کوتاه دفاع مقدس اشک انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (دوشنبه) به صورت همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در سومین جشنواره «افتخار من» مجموعاً شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

تندیس جشنواره در بخش تهیه خاطره به «حسین فکوری» دانش آموز پایه دوم از مدرسه شاهد دامغان نوه رزمنده و پیشکوت دفاع مقدس حاج «حبیب خورزانی» رسید و لوح سپاس و تندیس برگزیده این دوره توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092463

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها