Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات استان گلستان، از برگزاری گشت مشترک دریایی و ساحلی یگان های حفاظت از منابع آبزی شیلات دو استان گلستان و مازندران و برخورد با متخلفان خبر داد.

سرهنگ دوم ابوالفضل تمسکنی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در یک مرحله گشت دریایی و ساحلی مشترک بین یگان های دو استان ساحلی گلستان و مازندران که با هماهنگی یکدیگر انجام گردید، چند دستگاه موتور قایق توقیف و ۹ صیاد متخلف نیز دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، بخش دریایی این عملیات مشترک با استفاده از دو فروند شناور گلف با ۹ نفر سرنشین و یک فروند ناوچه دریابانی با ۵ نفر در محدوده حوزه استحفاظی دو استان انجام شد، ادامه داد: مأموران حاضر توانستند به منظور پاکسازی مناطق آلوده در حوزه دو استان، به لنگر کشی و جمع آوری دام های غیرمجاز اقدام کنند.

تمسکنی، با اشاره به اینکه در حوزه استان گلستان (منطقه گمیشان و میانقلعه) تعداد ۴ دستگاه موتور قایق (یک دستگاه  ۱۵۰ قوه اسب با بدنه فایبر گلاس، یک دستگاه ۱۵ قوه اسب و دو دستگاه ۵ قوه اسب) غیرمجاز در حال صید توقیف گردید، خاطر نشان کرد: در این عملیات، ۹ نفر متهم نیز دستگر شد.

وی اضافه کرد: از این افراد ۲ عدد گالن ۶۰ لیتری، ۱۰ شاخه لنگر، تعداد ۲۵ رشته دام استخوانی، ۱۵ کیلوگرم ماهی استخوانی، ۱ عدد پارو  و یک دستگاه "جی پی اس" کشف و به همراه متخلفان به پایگاه آشوراده منتقل شد.

فرمانده یگان حفاطت از منابع آبزی شیلات گلستان، در ادامه سخنان خود، با تأکید بر اینکه مأموران یگان ها توانستند مقدار ۱۴ کیلو گرم ماهی استخوانی را کشف کنند، تصریح کرد: همچنین در این عملیات ۳۰۰ رشته دام استخوانی بلاصاحب نیز از دریا کشف و جمع آوری گردید.

وی رهاسازی ۱۲ قطعه ماهی غضروفی غیراستاندارد به دریا، پس جداسازی از دام ها را از دیگر اقدامات انجام شده در این عملیات برشمرد و خاطر نشان کرد: گشت زنی ساحلی این عملیات هم با حضور ۱۰ مأمور در محدوده سواحل دو استان انجام شد.

سرهنگ دوم تمسکنی، جمع آوری دام از دریا را از الزامات حفاظت از نسل آبزیان عنوان کرد و گفت: در این عملیات تعداد ۵۰ رشته دام فلسدار غیرمجاز بلاصاحب، از قسمت کم عمق آب کشف و جمع آوری و به پایگاه های آشوراده و امیرآباد انتقال داده شد.

وی در پایان حفاظت و حراست از منابع آبزی در چارچوب دستورالعمل های ابلاغ شده را از وظایف اصلی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات دانست و افزود: انجام اقدامات حقوقی لازم جهت جلوگیری از صید غیرمجاز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی براساس قانون حفاظت و بهره برداری مناسب از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران، تکمیل کننده این هدف خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نیروی یگان حفاظت شيلات موتور تور ماهیگیری قایق منابع آبزی دو استان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران (آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان حفاظت کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضائی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

او افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

سرهنگ زینالی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

کد خبر 6090401

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲