Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:58:20 GMT

وضعیت بودجه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۹۸۵۰

وضعیت بودجه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ مطلوب نیست

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبدا، بهروز رحیمی در نشست هم‌اندیشی برخی از روسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور افزود: مسئولان وزارت بهداشت تاکنون سلامتی مردم را بر همه‌ چیز مقدم دانسته و تلاش کرده‌اند ثبات حوزه سلامت را به بهترین نحو ممکن حفظ کنند اما لازمه این ثبات، تامین منابع مالی برای سال ۱۴۰۱ است.

وی اظهار داشت: وضعیت بودجه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ مطلوب نیست و موانع و سختی‌های زیادی در پیش است اما مسئولان وزارت بهداشت با همه توان تلاش می‌کنند مسیر رشد و تعالی این وزارتخانه را فراهم کنند و با همدلی و کار تیمی از معبرها گذر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که مشارکت و همراهی در کل مجموعه وزارت بهداشت نهادینه شود، افزود: هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند در مسیر موفقیت و تعالی قرار گیرد مگر با مشارکت، همدلی و کار تیمی که می‌توان گفت وزارت بهداشت در این راستا موفق عمل کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: حوزه عملکرد و تاثیرگذاری وزارت بهداشت بسیار گسترده است که این موضوع وزارت بهداشت را به یکی از استراتژیک‌ترین حوزه‌ها در کشور مبدل کرده؛ به همین جهت باید مسئولان بالادستی نگاه ویژه‌تری به این وزارتخانه داشته باشند.

دولت سیزدهم در هر قدم خود مردم را در اولویت قرار می‌دهد
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم از نظر دسته‌بندی در سیاستگذاری، جزو دولت‌هایی است که در هر قدم خود مردم را در اولویت قرار می‌دهد و انتظار ما این است که چون وزارت بهداشت در قدم اول یعنی سلامتی مردم در حال خدمتگذاری است با دقت نظر بیشتر به منابع مورد نیاز آن توجه شود.

رحیمی با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت افزود: مجلس انقلابی نیز همیشه در کنار وزارت بهداشت بوده و اکنون نیز انتظار داریم بیش ‌از پیش حمایت‌های خود را در حوزه سلامت افزایش دهد تا بشود در همه زوایای بهداشتی و درمانی مردم را اغنا کرد.

وی ضمن تاکید بر اجرای فرمایشات مقام رهبری درباره سلامتی مردم گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی‌های خود بارها بر حوزه سلامت تاکید ویژه‌ای داشته و می ‌فرمایند: «مسئله‌ سلامت، جزو مسائل درجه‌ یک هر کشوری است، یعنی اگر ما دو سه مسئله‌ درجه‌ یک را بخواهیم کنار هم بگذاریم، بلاشک یکی از آنها مسئله‌ سلامت و بهداشت و درمان است. اگر در کار نگاه تخصصی و عالمانه نباشد، دچار مشکل خواهد شد؛ یعنی یا موازی ‌کاری می شود یا کار غلط انجام می ‌گیرد؛ بنابراین، باید نگاه عالمانه در آن وجود داشته باشد؛ و این هم جز با حضور پزشکان و اساتید و مانند اینها امکانپذیر نیست.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: امیدواریم نگاه‌ها به حوزه سلامت عمیق‌تر، مدبرانه‌تر و عالمانه‌تر باشد و در مورد تخصیص‌های بودجه‌ای به این وزارتخانه با دقت نظر بیشتری تصمیم‌گیری شود تا سلامتی مردم به بهترین شکل ممکن تامین شود.

برچسب‌ها سلامت لایحه بودجه 1401 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت لایحه بودجه 1401 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سلامت لایحه بودجه 1401 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت وزارت بهداشت سلامتی مردم حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب