Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) تصمیم گرفت تا نشستی فوق‌العاده را درباره اوضاع اوکراین برگزار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در مجموع ۲۹ کشور به برگزاری این نشست رای دادند، ۱۳ کشور شامل قزاقستان، نامیبیا، پاکستان، سنگال، سومالی، سودان، امارات و ازبکستان رای ممتنع و پنج کشور شامل کوبا، روسیه و ونزوئلا نیز رای منفی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکنون فقط شش بار نشست فوق العاده داشته است. در نتیجه این نشست‌ها، قطعنامه‌ای تصویب می‌شود که پیش نویس آن باید مورد حمایت دست کم ۲۴ کشور باشد.

از سوی دیگر عفو بین‌الملل استفاده گزارش شده روسیه از بمب‌های خوشه‌ای در اوکراین را محکوم کرده و گفته است که حمله به یک پیش دبستانی "ممکن است جنایت جنگی باشد".

این سازمان گفت: یک موشک اوراگان ۲۲۰ میلی متری مهمات خوشه‌ای را بر روی مهد کودک سونچکو در شهر اوختیرکا در روز جمعه پرتاب کرد. این اقدام ممکن است جنایت جنگی باشد. در این حمله سه نفر از جمله یک کودک کشته شدند و یک کودک دیگر نیز زخمی شد.

انی‌یس کالامار، دبیر کل سازمان عفو ​​بین‌الملل گفت: دیدن یک حمله به مهدکودکی که در آن غیرنظامیان به دنبال پناهگاهی امن هستند، شگفت‌انگیز است. واضح و ساده، این باید به عنوان جنایت جنگی مورد بررسی قرار گیرد. هر فردی که مرتکب جنایات جنگی می شود باید به طور انفرادی در برابر دادگاه کیفری بین المللی (ICC) یا سایر فرآیندهای عدالت کیفری بین‌المللی در سطح ملی یا بین‌المللی پاسخگو باشد. ضروری است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد و دیوان بین‌المللی کیفری فوراً چگونگی اطمینان از جمع آوری و حفظ به موقع و مؤثر شواهد مربوط به هر جنایتی را که طبق قوانین بین‌المللی در اوکراین انجام شده است، بررسی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسيه به اوكراين شورای حقوق بشر سازمان ملل مذاکرات روسیه اوکراین سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم

گروهان‌های قدس صحنه‌هایی از حمله موشکی به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی در محور نتساریم را منتشر کرد.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین