Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اقتصادی نیاز است و در صورت تامین این میزان اعتبار این طرح در ۶ ماه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

"سید داوود موسویان" در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه تولید آفت کش های گیاهی و آنتی بیوتیک های دامی گیاه پایه با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال تاکنون برای ساخت کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی، گیاه پایه و آفت کُش‌های گیاهی در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران هزینه شده است، افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۵۳۷۰ متر مربع و زیربنای یک هزارو ۲۰۰ متر مربع در دست ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این کارخانه فناورانه سال ۹۸ در شهرستان گچساران آغاز شده است، اظهار کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ۷۵ درصد است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبار اولیه این طرح اقتصادی را ۱۴میلیارد تومان است، گفت: هم اکنون ساختمان سازی و سوله سازی این طرح فناورانه و دانش بنیان در حال انجام است.

موسویان تصریح کرد: دو طرح اقتصادی شامل کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی، گیاه پایه و آفت کُش‌های گیاهی هم اکنون از سوی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.

رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد جایگزینی برای آنتی بیوتیک های شیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی در صنعت طیور و تأمین بخشی از نیازهای دارویی کشور، جلوگیری از خروج ارز و کاهش وابستگی به واردات داروهای شیمیایی برای کنترل عفونت ها در صنعت طیور را از مهمترین اهداف اجرای این طرح در استان عنوان کرد.

موسویان ادامه داد: تولید محصولات سالم اُرگانیک و جلوگیری از ورود باقیمانده آنتی بیوتیک‌های شیمیایی به مصرف کنندگان یا همان تولید گوشت سفید سالم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی تاکید کرد: تولید پنج داروی جایگزین آنتی بیوتیک‌های مصرفی در صنعت دام و طیور و پنج آفت کُش گیاهی برای مصرف در گلخانه های صیفی جات و سبزیجات از اهداف اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح برای بیش از ۴۰ نفر اشتغال ایجاد می شود، اظهارکرد: تجهیزات این طرح با اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان تاکنون خریداری شده است.

موسویان در خاورمیانه این کارخانه اولین است، تصریح کرد: با راه اندازی این طرح روزانه ۱۰ لیتر اسانس و ۱۰۰ کیلو گرم عصاره خشک گیاهی گرفته می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اقتصادی نیاز است و در صورت تامین این میزان اعتبار این طرح در ۶ ماه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید نیز گفت: کارخانه تولید آفت کش های گیاهی و آنتی بیوتیک های دامی گیاه پایه یکی از طرح های مهم اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی و صنایع دستی ظرفیت های مطلوبی دارد، افزود: تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات پیش روی این طرح مهم انجام خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد جهاد دانشگاهی آفت کش آنتی بیوتیک استان کهگیلویه و بویراحمد آنتی بیوتیک های دامی رئیس جهاد دانشگاهی کارخانه تولید میلیارد تومان طرح اقتصادی گیاه پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است