Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز گفت: طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ با محوریت خدمات رسانی به تمامی مناطق شهر از دهم اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا قربانیان تبریزی در جلسه مشترک سرپرست شهرداری تبریز با معاونان خدمات شهری و عمران مناطق ده گانه شهرداری تبریز گفت: طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ با محوریت خدمت رسانی به تمامی مناطق و محلات شهر از دهم اسفند ماه شروع و تا پایان سال جاری تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانیان با اشاره به انتظار شهروندان در خصوص چاله‌زدایی و لکه‌گیری آسفالت اظهار کرد: شهروندان به حق از وضعیت چاله‌ها و وضعیت آسفالت برخی معابر ناراضی هستند، چاله‌زدایی و لکه‌گیری معابر شهر با همراهی و همکاری معاونت عمرانی قطعاً تداوم خواهد یافت و در این خصوص معاون محترم عمرانی شهردار تبریز فعالیت و حمایت خوبی در این طرح دارند.

معاون شهردار تبریز ادامه داد: پاکسازی و شست و شوی مبلمان شهری یکی از آیتم‌های مورد اجرا در قالب طرح استقبال از بهار خواهد بود و در کنار آن حذف موانع فیزیکی و جمع‌آوری نخاله‌ها و مصالح ساختمانی از سطح شهر نیز در دستور کار نیروها قرار خواهد گرفت.

قربانیان افزود: به نظر می‌رسد با تغییر رنگ‌بندی کرونایی در ایام عید و بهار شاهد حضور میهمانان و مسافران در شهر خواهیم بود و به همین دلیل باید تاسیسات شهری و خدماتی برای میزبانی به بهترین شکل ممکن آماده‌سازی شود.

وی افزود :شست و شو و رنگ‌آمیزی جداول، شستشوی نرده‌ها، تعمیر باکس‌های زباله، تنظیف به موقع معابر و رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی در پارکها و سطح معابر به همراه رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر، از دیگر برنامه‌های در دست اجرای معاونت خدمات شهری در آستانه سال جدید خواهد بود.

معاون خدمات شهری در پایان سخنانش گفت: ترمیم جداول و پل‌ها، همسطح سازی دریچه‌ها، رفع و ساماندهی سد معبر و ساماندهی ورودی‌های شهر از دیگر فعالیت‌های مهم در قالب طرح استقبال از بهار است که به همت نیروهای تلاشگر خدمات شهری مناطق ده گانه شهرداری تبریز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز بهار طرح استقبال از بهار شهرداری تبریز خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده