Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@21:02:26 GMT

فواید زنجبیل

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۰۰۹۸

زنجبیل از گیاهان دارویی جادویی و فوق العاده پرخاصیت است که برای درمان انواع دردها و بیماری ها استفاده می شود.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ زنجبیل به عنوان ادویه آشپزی و دارویی در بسیاری از فرهنگ های سنتی مورد استفاده بوده است. آن هم چنین گیاهی قدرتمند با فواید سلامتی متعدد است.    به بهداشت دهان کمک می‌کند   قدرت ضدباکتریایی زنجبیل می‌تواند لبخند را نیز درخشان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیبات فعال موجود در زنجبیل به نام جینجرول از رشد باکتری‌های موجود در دهان پیشگیری می‌کند. این باکتری‌ها همان باکتری‌هایی هستند که موجب بیماری‌های دهانی یا عفونت جدی لثه می‌شوند.   تهوع را از بین می‌برد   این داستان ممکن است در مورد همسران قدیمی‌تر درست باشد: زنجبیل خصوصاً کمک می‌کند تا در دوران بارداری، درد معده کاهش یابد، و  می‌تواند در از بین بردن و رفع گازهای انباشته شده در روده نیز موثر باشد. همچنین به رفع دریازدگی یا حالت تهوع ناشی از شیمی‌درمانی نیز کمک می‌کند.   دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد   زنجبیل درد عضلانی را فوراً از بین نمی‌برد اما می‌تواند به مرور زمان، درد را مهار کند. در برخی مطالعات، افرادی که زنجبیل مصرف می‌کردند و درد عضلانی آنها ناشی از ورزش بود، روز بعد نسبت به کسانی که زنجبیل مصرف نمی‌کردند، درد کمتری را احساس می‌کردند.   علائم آرتروز را کاهش می‌دهد   زنجبیل ضدالتهاب است، به این معنی که تورم را کاهش می‌دهد. و ممکن است به ویژه برای درمان علائم آرتریت روماتوئید و پوکی استخوان مفید است. می‌توانید با مصرف زنجبیل خوراکی یا استفاده از کمپرس یا چسب زنجبیل بر روی پوست، از درد و تورم تسکین پیدا کنید.   رشد سرطان را مهار می‌کند   برخی مطالعات نشان می‌دهد که مولکول‌های فعال زیستی موجود در زنجبیل می‌تواند جلوی رشد برخی از سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ، معده، تخمدان، کبد، پوست، سینه و پروستات را بگیرد اما تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم آیا این موضوع واقعیت دارد یا خیر.   قند خون را کاهش می‌دهد   مطالعه‌ای کوچک اخیراً نشان داد که زنجبیل می‌تواند به استفاده بهتر انسولین در بدن کمک کند. برای بررسی اینکه آیا زنجبیل می‌تواند به بهبود میزان قندخون کمک کند،  مطالعات بیشتری باید انجام شود.   میزان کلسترول را کاهش می‌دهد   مصرف یک دوز روزانه زنجبیل می‌تواند به رفع کلسترول بد کمک کند. در مطالعه اخیر، مصرف ۵ گرم زنجبیل در روز به مدت ۳ ماه، کلسترول بد را به طور متوسط تا ۳۰ میلی‌گرم کاهش می‌دهد.   از بدن در برابر بیماری محافظت می‌کند   زنجبیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است، ترکیبی که از استرس و آسیب به DNA جلوگیری می‌کند. همچنین به بدن کمک می‌کند تا با بیماری‌های مزمن مانند فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های ریوی مقابله کند و همچنین موجب پیری سالم و طبیعی می‌شود.   سوء‌هاضمه را برطرف می‌کند   اگر با اختلال مزمن دستگاه گوارشی فوقانی که به آن سوء هاضمه نیز می‌گویند، دست‌و پنجه نرم می‌کنید، زنجبیل می‌تواند آن را کمی تسکین دهد. خوردن زنجبیل پیش از غذا معده را سریع‌تر خالی می‌کند و غذا زمان کمتری در بدن باقی می‌ماند و مشکل سوءهاضمه برطرف می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنجبیل می تواند کاهش می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد