Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعت بیمه کشور در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۳۴۰ میلیارد تومان از محل حق بیمه رشته شخص ثالث، بابت درمان رایگان مصدومین حوادث رانندگی به وزارت بهداشت پرداخت نمود. بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در جلسه اخیر شورایعالی بیمه مطرح شد در شش ماهه نخست سال جاری هزینه درمان آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و سوانح جاده‌ای ۱۰۳۲۲ میلیارد ریال بوده که از محل ۱۳۴۰۰ میلیارد ریال پرداختی صنعت بیمه تأمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش از کل ۵۱۶۵۳۳ فقره پرونده تشکیل‌شده برای درمان مصدومین حوادث رانندگی در شش ماهه اول امسال ۷۳ درصد زیر یک میلیون تومان و ۸۳ درصد زیر دو میلیون تومان هزینه داشته است. در سال ۱۳۹۹ از کل ۹۶۵۶۵۴ فقره پرونده تشکیل شده ۷۷ درصد زیر دو میلیون تومان هزینه داشته است. میانگین هزینه هر پرونده درمانی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نزدیک ۲ میلیون تومان و در سال گذشته نزدیک ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت تعداد مصدومین حوادث رانندگی مشمول درمان رایگان در شش ماهه نخست سال جاری ۳۸۴۰۰۵ نفر و در سال گذشته ۶۴۳۴۸۰ نفر بوده است.

استان تهران مطابق سال‌های گذشته رتبه نخست هزینه درمان مصدومین حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است بر اساس ماده ۳۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، وزارت بهداشت موظف است اقدامات لازم را برای درمان فوری و بی قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در تمامی واحد‌های بهداشتی و درمانی دولتی و غیر دولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز و مراجعات بعدی به عمل آورد.

در همین راستا به صنعت بیمه نیز تکلیف شده برای تامین بخشی از منابع لازم برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این قبیل مصدومان، ده درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث را در چارچوب اعتبارات مصوب بودجه سنواتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حساب درآمد‌های اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی صنعت بیمه ضریب نفوذ بیمه در ایران عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 مصدومین حوادث رانندگی شش ماهه نخست وزارت بهداشت میلیون تومان صنعت بیمه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع  ریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • حس خوب حمایت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد