Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:40:09 GMT

"اقتصاد مقاومتی" تلاش جهادی در عرصه جنگ اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۰۴۹۱

'اقتصاد مقاومتی' تلاش جهادی در عرصه جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، موسی مداح مسئول هیات اندیشه‌ورز بسیج استان قزوین در جلسه مجمع بسیج شهرستان آبیک که ظهر امروز با محوریت طرح کارگاه‌های موضوعی و تخصصی در فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی پا به میدان می‌گذارد و دغدغه اقتصادی را بارها در شعارهای سال مطرح کرده‌اند به این معناست که باید اقتصاد را بارور کرد و رشد داد؛ اگر توانستیم تولید ثروت داشته باشیم کشور اقتدار پیدا می‌کند و برای مردم هم قابل لمس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه مردم لمس می‌کنند و برای مردم و آینده آنها  امید ایجاد می‌کند،  اشتغال و آب و نان است  که باید ملاک نظر قرار دهیم و بیشتر تلاش کنیم.

مسئول هیات اندیشه‌ورز بسیج استان قزوین ادامه داد: دغدغه مقام عظمای ولایت در زمینه اقتصادی چراغ و نقشه راه ما باید باشد و باید گفت که با ساز وکارهای ناقص و معیوب نمی‌توان کار کرد و آموزش هم به طور کلی ناقص بوده و برای بهینه سازی آن اقدامی انجام نشده است.

مداح با بیان اینکه باید ادبیات رهبری را درست متوجه شد، توضیح داد: اقتصاد مقاومتی به معنای وارد کردن، ایجاد مانع و ریاضت نیست بلکه یعنی در زمان بحرانی و جنگ قرار داریم و باید از روزمرگی خارج شویم و با روحیه جهادی دغدغه اشتغال و تولید و کارآفرینی داشته باشیم.

وی بر تشکیل قرارگاه جنگ اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم برای رفع مشکلات اقدامی انجام داده باشیم و مردم هم دغدغه معیشتی و اقتصادی نداشته باشند.

این مسئول بیان کرد: برای حل مسائل اشتغال و تولید باید اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در دستور کار مسئولان قرار گیرد و بیش از هر زمان دیگری با فهم دقیق از مشکلات و آموزشهای لازم برای رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال گام برداشت.

اجرای طرح سالانه اشتغال در آبیک

هادی نیک فطرت مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک در ادامه جلسه با اشاره به تصویب طرح سالانه اشتغال در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح سالانه می‌توان برای ۱۰۰۰ آبیکی اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: علاوه بر حوزه صنعت در زمینه گردشگری و کشاورزی هم ظرفیت‌های خوبی رو شهرستان آبیک وجود دارد که باید به نحو بهینه استفاده کرد.

این مسئول ادامه داد: در خصوص واگذاری زمین به سرمایه‌گذار باید سرمایه‌گذاران اهلیت داشته باشند تا بتوانند به معنای واقعی به تولید بپردازند و در پرداخت تسهیلات هم لازم است نظارت ویزه داشته باشیم تا به سرمایه‌گذاران واقعی اختصاص یابد.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک هدف از اجرای طرح سالانه اشتغال را ایجاد روحیه و نشاط، اشتغالزایی،کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فضای کسب و کار و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت برشمرد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین آبیک شهرستان آبیک طرح سالانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی، سرلشگر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار پیامی سالروز تأسیس بسیج سازندگی را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است.

مقام معظم رهبری

۱۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام بسیج سازندگی از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های سرنوشت و دلدادگی و ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مؤمنانه، اقتصاد مقاومتی و ... به شایستگی از توانمندی‌های شگفت‌آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش مؤثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام‌بخشی فراروی علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت‌رسانی و مردم‌یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از شاخصه‌های برجسته سازمان بسیج سازندگی است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت‌مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن‌سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولان ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار، خرسندی مقام عظمای ولایت و رهبری و رضایت ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشگر پاسدار حسین سلامی 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان