Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مالک روشنی روز دوشنبه در نشست کمیته پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت از اراضی ملی آبدانان اظهار داشت: پرونده های مربوط به خشونت عمدی، قدرت نمایی با سلاح در انزار عمومی، ضرب و شتم و تعدی به افراد ، منازعات جمعی و درگیری های فیزیکی در استان ایلام ۳۰ درصد از پرونده های ورودی به دادگستری های شهرستان های ایلام را بخود اختصاص داده که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه احکام دینی و اجرای دقیق قانون را ۲ عامل مهم آرامش بخش در جامعه دانست و افزود: فعالیت های ترویجی و تبیین آموزه های اسلامی مبلغان علوم دینی توسط نهادهای فرهنگی ، استفاده بهینه از وجود مصلحان و معتمدان محلی موثرترین و زودبازده ترین اقدامات برای کاهش جرم در جامعه محسوب می‌شوند که تعطیلی آنها بحران اجتماعی گسترده را بدنبال دارد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرائم دادگستری ایلام تعمیق آموزش های پیشگیری از وقوع جرم در مراکز فرهنگی و دانشگاهی و کانون های جمعیتی را کارساز و مفید عنوان کرد و یادآور شد: هدایت و کنترل کیفیت تولیدات فضاهای مجازی از طریق تعامل منطقی با مدیران و کاربران این عرصه حساس موثرترین ابزار اصلاح جمعی است که هزینه های عمومی را در سطح بالایی کاهش می دهد.

روشنی از غیرقانونی بودن ۷۵ درصد چاه های عمیق استان خبر داد و تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی مزروعی براساس نص صریح قانون جرم محسوب می شود و با مدیران اجرایی و متخلف در این رابطه برخورد جدی و قضایی بعمل خواهد آمد.

وی با تجلیل از زحمات کارکنان انتظامی آبدانان اضافه کرد: برای شناسایی ، کنترل و کاهش منازعات و ناهنجاری‌های اجتماعی شایسته است سامانه و بانک اطلاعات اراذل و اوباش و مجرمان و ماجراجویان در استان تاسیس و اقدامات این مردم آزاران قانون شکن بصورت روزانه بررسی و رصد شود.

معاون دادگستری ایلام پیشگیری را بهتر از درمان دانست و گفت: دستگاه قضایی با تمام توان حافظ و پشتیبان نیروی انتظامی است و استفاده از سلاح و مهمات ماموران این نیرو براساس موازین و مقررات قانونی مجاز است و با هیچ کدام از نیروهای انتظامی که هنگام ماموریت برای دفاع از جان خود و انجام ماموریت محوله در مقابل تعرض اراذل و اوباش از سلاح خود استفاده قانونی بعمل آورند، برخورد قضایی صورت نمی گیرد.

برچسب‌ها ایلام دادگستری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دادگستری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایلام دادگستری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران