Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:25:31 GMT

مشکلی در تولید مرغ نداریم/ تولید مازاد مرغ در مرکزی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۰۶۵۴

مشکلی در تولید مرغ نداریم/ تولید مازاد مرغ در مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی صفری ظهر امروز در جریان بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی طیور زرماکیان مزرعه سبز در ساوه گفت: جهاد کشاورزی اولویت‌هایی را برای خود تعیین کرده است که افزایش بهره‌وری و بازار در غالب زنجیره تولید در راس آن قرار گرفته است.

وی افزود: قبلا مسئول تولید بودیم اما الان کل زنجیره بر عهده ما قرار گرفته و باید هم حامی تولید باشیم هم حقوق مصرف کننده را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امسال برای اولین بار بحث کنترل بازار را در اختیار داریم، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بازار در بحث کالاهای اساسی بحث مرغ است که پیشتر حواشی زیادی ایجاد می‌شد که خوشبختانه با تلاش تولید کنندگان در کل کشور و استان مرکزی مشکلی در زمینه تولید نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن مشکل به واسطه این است که هم تولید خوبی داریم و هم ظرفیت و پتانسیل بعدی را داریم که یکی از آنها بحث صنایع تبدیلی است و این مجموعه در غالب صنایع تبدیلی فعالیت خواهد داشت.

صفری با اشاره به اینکه درحال حاضر تقریبا مشکلی در کشتارگاه مرغ نداشته و مشکل کشتارگاه گوشت نیز با ایجاد مراکز جدید در حال رفع است، گفت: باید تعادل بین تولید و مصرف را در اختیار داشته باشیم و آن را طوری تنظیم کنیم که هم تولید کننده متضرر نشود و هم مصرف کننده مشکلی برای تامین کالا نداشته باشد.

وی وزارت جهاد کشاورزی را حامی اصلی تولید در بحث کشاورزی دانست و گفت: در سازمان جهاد کشاورزی سیاست‌های حمایتی را در پیش رو خواهیم داشت تا هم باعث رفع نیاز و هم افزایش اشتغال در استان شویم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در استان مرکزی امسال قطعا تولید مرغ مازاد خواهیم داشت، اما اولویت اول ما تامین مرغ استان است و در مرحله بعد 

اجازه قطعه بندی و خروج از استان را صادر خواهیم کرد.

تلاش در راستای ارتقای شاخص بهداشتی کشتارگاه‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز در این مراسم بحث امنیت غذایی را از شاخصه‌های اصلی دامپزشکی استان دانست و گفت: کشتارگاه‌های دام و طیور از مهم‌ترین مراکز در بالا بردن این شاخص‌ها هستند که نظارت و کنترل بر فعالیت آنها مهم قلمداد می‌شود.

محسن شانقی با بیان اینکه ارتقای شاخص بهداشتی این کشتارگاه‌ها موضوع سلامت و امنیت غذایی مردم را بهبود می‌بخشد، گفت: سخت‌گیری نهایی که در این حوزه صورت می‌گیرد به واسطه سلامت مردم است و تلاش می‌کنیم تا محصول به صورت استاندارد به دست مشتری برسد.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های بهداشتی در کارخانه‌ها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای آینده است، گفت: نتایج هزینه در بهداشت مستقیما به ما برمی‌گردد و بزرگترین تبلیغ برای شرکت‌ها رساندن محصول سالم و با کیفیت به دست مردم است.

شانقی رفع دغدغه مردم برای رساندن محصول سالم را از مهم‌ترین وظایف حوزه دامپزشکی دانست و گفت: بالا بردن شاخص‌های بهداشتی کمک قابل توجهی به حوزه صادرات خواهد کرد و اگر کارخانجات در این راه قدم بردارند کمک شایانی در بحث ارزش افزوده برای کشور خواهند داشت.

ایجاد 170 فرصت شغلی

مدیرعامل شرکت زرماکیان مزرعه سبز نیز با بیان اینکه خط تولید این کارخانه یکی از بروزترین‌های در رده B کشتارگاهی کشور است، گفت: این خطوط با بهره‌مندی از ظرفیت و توان کارشناسان داخلی و خارجی بروزرسانی شده است و در فاز اول برای تامین نیاز بازار در شب عید آماده فعالیت است.

سید ضرغام پورسیف افزود: فاز دو و سه این مجموعه تا پایان سال آتی با اضافه شدن خط دو کشتار، ارتقا کلاس کشتارگاه به A+ و همچنین اخذ کد صادراتی عملیاتی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در راستای انجام فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی به دنبال زنجیره‌ای کردن این مجموعه هستیم، گفت: پرورش مرغ مادر، جوجه ریزی، پرورش مرغ، تولید نهاده و خوراک دام و همچنین کشتار از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه است که در سال بعد به این مهم دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت زرماکیان افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این کشتارگاه نسبت به کشتارگاه‌های رده خود در کشور مکانیزه بودن و کنترل خطوط با کامپیوتر است، ضمن اینکه الزامات دستگاه‌های مختلف نیز در این مجموعه رعایت شده است.

پورسیف اشتغال ایجاد شده در فاز اول این مجموعه را ۱۳۰ نفر بصورت مستقیم و ۴۰ نفر غیرمستقیم اعلام کرد و گفت: این مجموعه در ۴ هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بازسازی و آماده بهره برداری شده است و در صورت راه اندازی خط دو و سه برای بیش از ۳۵۹ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی گفت: با پیاده سازی بحث زنجیره‌ای شدن نیز توان اشتغالزایی برای افزون بر ۱۰۰۰ نفر فراهم خواهد بود.

گفتنی است این کشتارگاه در کیلومتر ۲ جاده طراز ناهید به قم در شهرستان ساوه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید مرغ در ساوه جهاد کشاورزی کشتارگاه دام و طیور جهاد کشاورزی کشتارگاه ها مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود