Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه قواي سه گانه حمايت همه جانبه از صنعت خودرو دارد و اين امر در مورد تمام صنايع و توليدات كشور صدق مي كند، گفت: قرار است برنامه هاي آتي خودروسازان در كميسيون صنايع و معادن مجلس مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سايپانيوز، عزت الله اکبری تالارپشتی در حاشيه نشست با مديرعامل گروه خودروسازي سايپا و با تاكيد بر اينكه قرار است مديران جديد شركت هاي خودروسازي برنامه جامعي تدوين كنند تا در راستاي آن سطح نارضايتي مردم از خودروهاي وطني كاهش پيدا كند و در نهايت حل شود، اظهارداشت: سايپا يكي از شركت هاي قديمي است كه از نظر نيروي انساني و توان مهندسي وضعيت بسيار خوبي دارد، منتهي ضرورت دارد كه سيستم مديريتي اعمال شود تا اثر آن در كميت و كيفيت خودروهاي كه به مردم ارايه مي شود، مشهود و مشخص باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بيان اينكه شركت هاي خودروساز دنيا، تمام سعي خود را مي كنند كه از نظر قيمت، كيفيت و كميت نظر مشتريان خود را جلب كنند، گفت: به زودي مديران عامل شركت هاي خودروسازي را به كميسيون صنايع و معادن مجلس دعوت خواهيم كرد تا درباه برنامه هاي آتي خود، صحبت كنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي درباره حمايت از خودروسازان و توليد ملي، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در فرمايشات خود خواستار حمايت از توليدكنندگان داخلي شده اند و همچنين از مردم عزيز خواسته اند كه خريد كالاي ايراني را در اولويت خود قرار دهند، از همين رو اين انتظار وجود دارد كه توليدكنندگان ارزش و جايگاه اين حمايت را بدانند و براي توليد كيفي تمام تلاش خود را انجام دهند.

او ادامه داد: خوشبختانه هماهنگي بسيار خوبي بين سه قوه اجرايي، مقننه و قضاييه در حمايت از توليد داخل وجود دارد، اين امر يك فرصت بسيار مناسب است تا توليدكنندگان از تمام ظرفيت علمي و مهندسي خود استفاده كنند كه كالاي خوب و با كيفيت به دست مردم برسد. خودروسازان نيز در اين حوزه وظيفه خطيري دارند كه اميدواريم در اين برهه جديد به آن توجه و خودروهاي كيفي و در شان مردم وارد بازار شود.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان كرد: خودروسازان بايستي ارزش حمايت ها را بدانند و براي توليد خودرو، از هيچ كوششي فروگذار نباشند؛ ايمان دارم با نيروي انساني موجود، مديريت درست و فارغ از حاشيه ها مي تواند نواقص موجود در صنعت خودرو را برطرف كرد.

او در ادامه صحبت هايش به موضوع صادرات پرداخت و از شركت هاي خودروسازي خواست كه ضمن توجه مضاعف به افزايش توليد خودرو در راستاي صادرات خودرو به كشورهاي همسايه كه ازموضوعات محوري دولت سيزدهم است، اقدام هاي لازم صورت گيرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه همكاري و ارتباط بين المللي با شركت ها و قطعه سازان خارجي امري مهم است، گفت: اگر توليد خودرو بر پايه صادرات باشد، كيفيت محصولات ارتقاء پيدا خواهد كرد؛ اميدوارم مديران خودروسازي به نكته عنوان شده توجه و محصولاتي را توليد كنند كه فناور پايه باشد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معادن مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی

بعد از گذشت یک سال نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر عایدی سرمایه را برطرف کردند. حالا با نگاهی به ارقام مصوب در مجلس می توان به این مالیات لقب کمیسیون دولت از سفته بازی را نسبت داد.

با وجود اینکه دولت می گوید که فقدان این پایه مالیاتی که در ۱۰۰ سال گذشته در بیش از ۱۴۳ کشور در حال پیاده‌سازی بوده، موجب بروز مشکلات متعددی به‌خصوص در حوزه تولید شده است؛ اما طرح مالیات بر سفته‌بازی و سوداگری به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌دلیل معافیت‌های گسترده در طرح، حداکثر دو درصد از افراد جامعه مشمول آن می‌شوند.

هم اکنون بازدهی بالای خرید وفروش‌ها در بازارهای غیرمولد موازی تولید مانند بازار ملک، خودرو، طلا و ارز انگیزه سرمایه‌گذاری و کار در حوزه تولید را به‌شدت کاهش داده است، چرا که افراد به جای فعالیت مولد، سرمایه خود را وارد یکی از این بازارها می‌کنند و در سایه نبود قوانین بازدارنده، سودهای هنگفت به جیب می‌زنند.

اما این تمام ماجرای سوداگری نیست؛ چراکه ورود پول‌های کلان به بازارهایی مثل مسکن و خودرو باعث افزایش تقاضای سرمایه‌ای می‌شود و در نتیجه نیاز مصرفی مردم را با چالش مواجه می‌کند. چنانچه در حال حاضر بخش زیادی از تقاضا در بازار مسکن مربوط به تقاضای سرمایه‌ای است و مردم عادی توان خرید مسکن متناسب با نیاز خود را ندارند. 

انتظار می رفت قانون با تعیین ارقام بازدارنده تا جایی که قدرت دارد از گسترش بساط  دلالی در کشور بکاهد  و به حرکت جریان سرمایه به سمت فعالیت‌های مولد کمک کند، ولی با نگاهی به ارقام مصوب در مجلس می توان گفت این مالیات بر عایدی سرمایه بازدارنده نیست؛ بلکه صرفا حق السهم  و کمیسیون دولت از سفته بازی است.

مالیات ۳۰ درصد از سود فروش خودرو، طلا و ارز این پیام را به واسطه ها مخابره می کند که اگر هر یک از اقلام مشمول مالیات را دوبرابر قیمت بدون هیچ زحمتی به فروش رساندید و به اقتصاد کشور ضربه زدید و تورم ایجاد کردید و ارزش پول ملی را کاهش دادید، فقط کافی است حق کمیسیون خود را پرداخت کنید تا به راحتی به این کاسبی ادامه دهید.

این اعداد هیچ بازدارندگی ندارند و اتفاقا باعث افزایش قیمت‌ها شده و دلالان صرفا با پرداخت سهم دولت از سفته بازی به راحتی می‌توانند به فعالیت مخرب و غیرمولد خود ادامه دهند و آنچه از سودشان کاسته شده را نیز به لطایف‌الحیلی دوباره از جیب مردم برداشت کنند.

آقایان نرخ مالیات با این ارقام فقط رسمی‌سازی سفته‌بازی است.ریشه این آفت پیش رونده را باید با برخورد قاطعانه خشکاند. 

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴