Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی مجرمین متواری از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: هم‌اکنون در حال تبادل این بانک اطلاعاتی با ناجا هستیم.

خبرگزاری میزان - محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به حضور رئیس عدلیه در جمع فرماندهان ناجا طی هفته گذشته و صدور دستوراتی در این خصوص به ارائه گزارشی از تعامل و ارتباطات الکترونیکی قوه قضاییه و ناجا پرداخت و گفت: کلیه مکاتبات قضایی میان مراجع قضایی و ناجا به صورت الکترونیکی بوده و اخیراً هم اتوماسیون تخصصی سازمان پزشکی قانونی به‌صورت مستقیم به ناجا متصل شد و هم‌اکنون در حال اتصال سامانه‌های سازمان ثبت اسناد املاک کشور به ناجا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته امکان استعلام پلاک انتظامی جهت شناسایی اموال محکومین از ناجا دریافت شد و این امکان در قالب سامانه هوشمند استعلامات مالی در اختیار قضات اجرای احکام قرار گرفت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بابیان اینکه طی ماه‌های گذشته با همکاری دادستانی کل کشور، کلیه کلانتری‌های سراسر کشور در راستای اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری، به‌صورت برخط با مراجع قضایی متصل شدند، گفت: در نتیجه این ارتباط، مردم می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تنها با حضور در کلانتری‌ها، شکایت خود را ثبت کنند؛ این شکواییه‌ها به دادسرا‌های مربوطه ارسال می‌شوند و اگر نیاز به ارجاع به ضابط وجود داشته باشد، این فرآیند از همان بستر الکترونیکی صورت می‌گیرد و مجدداً گزارش ضابط نیز در همان بستر به مرجع قضایی واصل می‌شود.

کاظمی‌فرد با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد کلانتری‌ها از تجهیزات الکترونیکی مناسبی برخوردارند و مابقی کلانتری‌ها فاقد این تجهیزات مناسب هستند، گفت: در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

وی با اشاره به وجود برخی ناهماهنگی‌ها میان دادسرا‌ها در برخورد و مواجهه با این نوع شکواییه‌ها، اظهار کرد: دادستانی کل کشور با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و ناجا در حال تدوین شیوه‌نامه واحدی در این زمینه است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین گفت: سرویس اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای، خطرناک و سابقه‌دار را در اختیار ناجا قرار دادیم؛ اخیرا در جلساتی که با پیگیری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، مقرر گردید که از این سرویس در قالب دستورالعمل کنترل مجرمین حرفه‌ای استفاده کافی به عمل آید.

کاظمی‌فرد همچنین با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی مجرمین متواری از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: هم‌اکنون در حال تبادل این بانک اطلاعاتی با ناجا هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه فناوری اطلاعات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه فناوری اطلاعات رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بانک اطلاعاتی کلانتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید

ستاره انگلیسی هر بازی به آمار تعداد گل های خود اضافه می کند.

طرفداری | هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ به آمار 400 گل در کل دوران حرفه ای خود رسید.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل، به آمار 400 گل زده در دوران حرفه ای خود برای باشگاه و کشورش رسید. هری کین تا به امروز با پیراهن تیم ملی انگلیس، تاتنهام، بایرن مونیخ، میلوال، لیتون و لسترسیتی موفق به گلزنی شده است. گل های هری کین به تفکیک تیم:

تاتنهام؛ 280 گل تیم ملی انگلیس؛ 62 گل بایرن مونیخ؛ 42 گل میلوال؛ 9 گل لیتون؛ 5 گل لسترسیتی؛ 2 گل

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات