Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:36:06 GMT

با این کتاب، سوار قطار تندروی تاریخ اسلام شوید

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۰۹۶۸

با این کتاب، سوار قطار تندروی تاریخ اسلام شوید

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «چهره تو، قبله هر شاعر است» روایت زندگی پیامبر اکرم(ص) به قلم کمال السید و ترجمه حسین سیدی، توسط انتشارات شهیدکاظمی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

مخاطب در نگاه اول و از عنوان روی جلد، متوجه خواندن کتابی در مورد زندگی پیامبر می‌شود. کتاب از شکل‌گیری مکه آغاز و با رحلت پیامبر به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده تلاش می‌کند تمام رخدادهای مهم زندگی پیامبر را به اختصار اما با واژه‌های پخته به مخاطب انتقال دهد. در حقیقت این کتاب، یک تاریخ اسلام جمع و جور و بدون هیچ اضافه‌گویی است.

کمال السید از نیرنگ‌های قریش در روزها و سال‌های مختلف می‌گوید، از فتنه‌های قوم یهود، از ایثار‌گری‌های ابوطالب، حضرت خدیجه و حضرت امیر(ع)، از سختی‌هایی که بر پیامبر گذشت و از هوش سرشار ایشان، از یاران باوفا تا نپذیرفتن ولایت در جنگ احد و عهدشکنی‌های وقت و بی‌وقت منافقان را بیان می‌کند.

نکته دیگری که نویسنده به‌صورت هوشمندانه آن را به کار برده، استفاده از آیات در لابلای برخی حوادث است. در حقیقت خواننده ناخودآگاه به شأن نزول چندین آیه پی می‌برد.

نقش پررنگ حضرت امیر(ع) در زندگی پیامبر کاملاً مشهود است. در این کتاب مخاطب در بسیاری از ماجراها حضرت علی(ع) را جلودار سپاه اسلام می‌بیند؛ چه قبل از دعوت مخفیانه، چه پس از آن.

نویسنده زندگی پیامبر را به دو بخش تقسیم کرده؛ زندگی در مکه و سپس هجرت به یثرب (مدینه). از سپیده‌دم تاریخ، هجرت همراه بشر بوده است؛ تا روزگار کنونی و در آینده. هجرت اعتراضی است مسالمت‌آمیز بر ضدستم. هجرت، فصل مهمی در زندگی فردی و اجتماعی است.

این کتاب روایت رابطه‌هاست؛ رابطه بین پیامبر و آدم‌های پیرامون‌ ایشان. از طرفی با اینکه شخصیت اصلی روایت، شخص پیامبر است، اما نویسنده تلاش کرده در دام شعار زدگی نیفتد. این کتاب به‌ مثابه فیلمی مملو از سکانس‌های متفاوت است که تاریخ اسلام را نمایش می‌دهد. کنش‌ها و واکنش‌های شخصیت‌ها، صحنه‌هایی از فیلم معروف «محمد رسول الله» را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

به تعبیر دیگر کمال السید در کتابش، خواننده را سوار قطار تاریخ‌ اسلام کرده و خواننده، همه صحنه‌ها را با ریتمی تقریباً تند می‌بیند.

کتاب «چهره تو قبله هر شاعر است» به قلم کمال السید و ترجمه حجت الاسلام حسین سیدی در قطع رقعی و ۱۳۰ صفحه با همکاری دفتر ادبیات شطر، به همت انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب انتشارات شهید کاظمی تاریخ اسلام تازه های نشر زندگی پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند خودروی دولتی بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل تصادف کرده است.

دریافت 664 KB منبع: فارس

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • فیلم/ وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است