Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱ در تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

ثبت نام تنها از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام می شود.

داوطلبان می توانند از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۶ اسفند تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjeshp.ir مدارکی که پیشتر اسکن و آماده کرده اند را ارسال و با تکمیل فرم ثبت نام، برای شرکت در آزمون نام نویسی کنند.

در صورت عدم ارسال یا نقص مدارک مربوط به سهمیه در بازه ثبت نام (و زمان ارفاقی تکمیل مدارک)، سهمیه مورد درخواست برای داوطلب لحاظ نخواهد شد.

پس از پایان مهلت ثبت نام، تغییر سهمیه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱ رأس ساعت ٠٨:٣٠صبح روز پنج شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته ها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ٢ محاسبه می شود) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.

تبصره: کسب نمره حد نصاب برای کلیه سهمیه ها، تابع مقررات مربوط به خود است.

تبصره: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و استعداد درخشان، در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته/محل انتخابی، به صورت آزاد پذیرش خواهند شد.

به عبارت دیگر، رشته/ محل های انتخابی این داوطلبان ابتدا همانند داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار می گیرد و در صورت قبولی، جزء پذیرفته شدگان آزاد محسوب می شوند و در صورت پذیرفته نشدن، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه های مورد اشاره به رقابت می پردازند.

رشته/ محل انتخابی هر داوطلب، ابتدا در سهمیه آزاد سنجش شده و در صورت عدم قبولی، آن رشته/ محل با لحاظ کردن سهمیه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم قبولی، این فرآیند برای اولویت انتخابی بعدی داوطلب تکرار می شود.

انتخاب رشته/ محل تحصیل:

کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشـته می شوند، می توانند رشته/ محل های مورد علاقه خـود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته/ محل که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب کنند.

داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاهها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند. تذکر: در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/ محل نکند، منصرف محسوب شده و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی

شرایط عمومی:

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:

الف) برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

ب) واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور

ج) اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی

د) پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران

هـ) عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها

و) نداشتن سوءپیشینه کیفری

ز) عدم اشتهار به فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی:

الف) داشتن مدرک دکتری عمومی دندانپزشکی، یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی عمومی مشروط بر این که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شده و مشمول یکی از بندهای زیر باشند:

۱. مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» مصوب ۳۰ دیماه ۱۳۹۷. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

داوطلبان برای آگاهی دقیق از جزئیات آیین نامه می توانند مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی – مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان به نشانی gta.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

توجه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس بندهای «ج»، «ه»، «ز» و «ی» ماده ۳ آیین نامه و رعایت سایر شرایط آیین نامه، می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند. در غیر این صورت، استفاده از تسهیلات آئین نامه مذکور برای ایشان امکانپذیر نیست.

۲. دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان). این افراد در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

۳. دانشجویان دندانپزشکی عمومی که (به هر دلیل) از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند. این افراد در صورت قبولی، باید گواهی معافیت ها را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد.

تبصره: دانشجویان سال آخر در صورت قبولی در آزمون، چنانچه تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل نشوند، قبولی آنان لغو خواهد شد.

تبصره: دانشجویان فقط یک بار «دانشجوی سال آخر» محسوب شده و می توانند با این عنوان در آزمون شرکت کنند؛ خواه تنها از پایان نامه دفاع نکرده یا واحد باقیمانده داشته باشند.

تبصره: تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور توسط وزارت بهداشت، تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود.

۴. داوطلبان ذکور مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی در صورتی که مشمول یکی از بندهای بالا باشند، با رعایت شرایط بندهای مذکور می توانند در آزمون شرکت کنند. برای این گروه از داوطلبان در صورت قبولی، معافیت موقت تحصیلی صادر خواهد شد.

ب) ارائه گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی (مربوط به فارغ التحصیلان مقطع دندانپزشکی عمومی)

۱. ارائه گواهی معافیت یا پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی)

۲. مشمولان قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در صورتی که خدمات موضوع قانون مذکور را حداکثر تا ٣ ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و در مناطقی با ضریب محرومیت چهارپنجم و محروم تر شروع کرده و در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.

۳. ارائه گواهی نشان دهنده پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ که به تأیید معاونت های توسعه، بهداشتی، درمان یا آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه رسیده باشد. این افراد در صورت قبولی، موظف به ارائه گواهی پایان طرح هستند و در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

(گواهی مربوط به وضعیت طرح نیروی انسانی که توسط شبکه بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی صادر شده باشد، پذیرفته نمی شود.)

ج) استفاده کنندگان از سهمیه استان های خاص در دوره دندانپزشکی عمومی:

۱. ارائه گواهی اشتغال به کار در حال حاضر از استان محل تعهد برای افرادی که از سهمیه استانی در مقطع دکتری عمومی دندانپزشکی استفاده کرده اند، با رعایت تمام مقررات شرکت در آزمون، الزامی است.

۲. بر اساس «قانون اصلاح بند ٣ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی» مصوب سال ۱۳۹۲ دانش آموختگان رشته دندانپزشکی عمومی که با سهمیه استانی در آزمون سراسری پذیرفته شده اند، تنها در صورت گذراندن حداقل نیمی از دوره تعهد خود می توانند در آزمون ورودی دوره های تخصصی شرکت کنند.

تبصره: این مصوبه شامل ورودی های سال ١٣٩٣ و پس از آن می شود و ورودی های پیش از آن مشمول این محدودیت نیستند.

۳. توزیع متعهدانی که با استفاده از این سهمیه در دوره دندانپزشکی عمومی پذیرفته شده و در آزمون پذیرش دستیار تخصصی قبول می شوند، بر عهده دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بوده و صرفنظر از نوع تعهد دوره دستیاری، به عنوان متخصص به استان محل تعهد دوره عمومی معرفی می شوند.

جزئیات آیین نامه خدمات متعهدان خدمت دوره های تخصصی دندانپزشکی در پایگاه اینترنتی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی به نشانی gpde.behdasht.gov.ir قابل دسترس است.

د) مشخص بودن وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی – ویژه آقایان

هـ) برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد.

تبصره: بازنشستگان یا افرادی که با احتساب دوره تحصیل در سن بازنشستگی قرار می گیرند، در صورت قبول شدن مکلف به پرداخت شهریه بوده و به صورت «شهریه پرداز» پذیرش خواهند شد.

و) امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی و Ph.D در رشته های دیگر تخصصی بالینی، به شرط پرداخت شهریه و پس از انجام کامل تعهدات قانونی، بلامانع است.

ز) امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی به رشته های تخصصی پایه (بیماری های دهان و فک و صورت و آسیب شناسی دهان و فک و صورت) به شرط عضویت در هیأت علمی، بلامانع است.

سهمیه های اصلی آزمون شامل سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان و سهمیه بومی است.

کد خبر 5435780

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دستیاری دندانپزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دندانپزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی سازمان امور دانشجویان آزمون دستیاری اوکراین آزمون دکتری تخصصی دانشگاه تهران دانشجویان ایرانی خارج از کشور آموزش مهارتی عبدالرسول پورعباس مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون تولیمو دانشجویان شاهد و ایثارگر رشته های تخصصی دندانپزشکی تخصصی دندانپزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون شرکت کنند دندانپزشکی عمومی طرح نیروی انسانی دانش آموختگان شرکت در آزمون صورت قبولی پذیرش دستیار شرایط عمومی انتخاب رشته ارائه گواهی آیین نامه خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیک شگفتی‌ها

  تا این لحظه کاروان ایران با ۳۱سهمیه در المپیک حضور خواهدداشت و کمیته ملی المپیک پیش‌بینی کرده است که تعداد سهمیه‌های ایران به عدد ۳۵ برسد. باید اضافه کرد که هنوز مسابقات کسب سهمیه در رشته‌های مختلف برپاست و باید منتظر کسب سهمیه‌های بیشتر برای کاروان کشورمان باشیم. 
     
تاریخ‌سازی ورزشکاران ایران
اولین تیمی که موفق به کسب سهمیه در سال جدید شد، تیم ملی شمشیربازی ایران بود که در عید نوروز سهمیه تیمی خود را برای حضور در المپیک گرفت و تعداد سهمیه‌های ایران را به عدد ۲۰ رساند. پس از آن اتفاقات خوب پشت‌سر هم افتاد و محمد بیرانوند ۱۵ ساله در رشته تیراندازی تراپ موفق به کسب سهمیه المپیک شد و اولین سهمیه المپیک تاریخ اهداف پروازی را به دست‌آورد؛ اتفاقی که تقریبا هیچ‌کس انتظارش را نداشت. به این شگفتی باید نام مهدی الفتی را هم اضافه کرد. او پس از تاریخ‌سازی خود در بازی‌های آسیایی، در رشته ژیمناستیک باز هم تاریخ‌سازی کرد و اولین سهمیه المپیکی ایران را به نام خود ثبت کرد. شگفتی‌ها اما تمام نشد و ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی اولین سهمیه قایق دو نفره در تاریخ قایقرانی را برای ایران گرفتند. البته قایقرانی توانست دو بار تاریخ‌سازی کند. برای اولین بار در قایق دونفره سهمیه گرفت و برای اولین بار با بیشترین تعداد ورزشکار‌(پنج ورزشکار) در المپیک شرکت می‌کند. به این لیست باید نام شاگردان حسن رنگرز را هم اضافه کرد. تیم ملی کشتی فرنگی حالا به اولین و تنها تیمی در جهان تبدیل شده‌ که شش سهمیه المپیک پاریس را گرفت‌ و با ترکیب کامل به پاریس اعزام می‌شود. سایر تیم‌ها این شانس را خواهند داشت که در استانبول ترکیب خود را کامل کنند. 
     
المپیک بدون ستاره‌ها 
اگرچه تاریخ‌سازی ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف، خوشحالی بی‌اندازه‌ای داشت اما نبود برخی ستاره‌هایی که انتظار حضورشان در المپیک را داشتیم، شاید زنگ خطری برای ورزش باشد. تا این لحظه الهه احمدی، جواد فروغی و رضا دهدار، ستاره‌هایی هستند که المپیک امسال را از دست دادند. البته باید اضافه کرد که اوضاع تیم ملی تیراندازی خوب نیست و نجمه خدمتی هم نیم‌نگاهی به کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارد؛اتفاقی که البته بعید است. این درحالی است که تیم ملی والیبال ایران نیز شانس بسیار کمی برای حضور در المپیک دارد و بسکتبال ایران نیز شانس حضور در این بازی‌ها را از دست داده است. این اتفاق البته فقط مختص ستاره‌های ایران نیست و نبود دیوید تیلور، کاکس و جردن باروز در پاریس هم از نکات قابل توجه این المپیک است. 
     
انتظار ۳۵ سهمیه داریم
پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از سهمیه‌های ایران بیش از ۳۵ سهمیه فردی است. سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص سهمیه‌های کسب شده گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم ۱۶ فدراسیون کسب سهمیه کنند مانند کشتی، تکواندو، قایقرانی، وزنه‌برداری، شمشیربازی، تیروکمان و حتی احتمال می‌دهیم والیبال هم کسب سهمیه کند و با تمام توان در کنار رشته‌هایی که هنوز درگیر رقابت‌های انتخابی هستند خواهیم بود و در صورت تداوم موفقیت‌های رشته‌های المپیکی ممکن است تعداد سهمیه‌های ما به بیش از ۳۵ نفر برسد.» همچنین محمدرضا داورزنی، عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز اعلام کرد: «پیش‌بینی ۳۵ سهمیه و بیشتر از آن براساس واقعیت ورزش است و این در حالی است که ورزش در ایران اولویت نیست. اگر می‌خواهیم در المپیک نتیجه بگیریم باید ورزش را در اولویت قرار دهیم.» سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پنج تا ۲۱ مرداد به میزبانی پاریس برگزار می‌شود و باید‌ همچنان منتظر شگفتی‌هایبیشتر ماند. 

سهمیه‌های قطعی ایران در پاریس 
ژیمناستیک  
۱ سهمیه
ورزشکار:
 مهدی الفتی اولین ژیمناست ایرانی است که در ۶۰ سال گذشته در المپیک شرکت می‌کند.

 تکواندو  
۴ سهمیه
اسامی ورزشکاران
: مهران برخورداری در وزن ۸۰ کیلوگرم، آرین سلیمی در وزن ۸۰ + کیلوگرم، مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹ کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷ کیلوگرم

 وزنه‌برداری  
۲ سهمیه
اسامی ورزشکاران:
 مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم

 دوچرخه‌سواری  
۱سهمیه
در بخش جاده به نام کشور

شمشیربازی  
۴ سهمیه
اسامی ورزشکاران:
 علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر سه نفر در انفرادی شرکت می‌کنند و هر چهار نفر می‌توانند در تیمی شرکت کنند.

کشتی 
۱۱ سهمیه
پنج سهمیه کشتی آزاد:
 اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم شش سهمیه در کشتی فرنگی: اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

تیراندازی 
۴ سهمیه
دو سهمیه در تفنگ ۱۰ متر زنان، یک سهمیه در تپانچه ۲۵ متر زنان و یک سهمیه در تراپ مردان

قایقرانی 
۴ سهمیه
دو سهمیه در رویینگ: فاطمه مجلل در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن و مهسا جاور و زینب نوروزی در رویینگ دونفره سبک وزن دو سهمیه در کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر و کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰متر به نام کشور 

تعداد سهمیه ایران در ۴ دوره اخیر بازی‌های المپیک:
۲۰۰۸ پکن: ۵۵ سهمیه (۵۲ مرد و ۳ زن)
۲۰۱۲ لندن: ۵۳ سهمیه (۴۵ مرد و ۸ زن)
۲۰۱۶ ریو: ۶۳ سهمیه (۵۴ مرد و ۹ زن)
۲۰۲۰ توکیو: ۶۵ سهمیه (۵۵ مرد و ۱۰ زن) 

رشته‌های به دنبال سهمیه 
شانس گرفتن سهمیه المپیک هنوز برای کاروان ایران وجود دارد، چراکه برخی رشته‌ها در اردیبهشت تا تیر از طریق مسابقه یا رنکینگ جهانی به‌دنبال گرفتن سهمیه المپیک هستند.رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، والیبال، سنگ‌نوردی، بوکس، شنا و تنیس روی میز هنوز سهمیه نگرفته‌اند و به‌دنبال گرفتن سهمیه از طریق مسابقات گزینشی یا رنکینگ هستند، البته در دوومیدانی گفته می‌شود سهمیه المپیک فرزانه فصیحی قطعی است اما هنوز از سمت فدراسیون جهانی اعلام رسمی نشده است.گفته می‌شود مریم بربط در جودو نیز از طریق وایلد کارت سهمیه المپیک گرفته است.

رشته‌هایی به‌دنبال افزایش سهمیه
کشتی آزاد در مسابقات جهانی به‌دنبال گرفتن سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم است. تیراندازی در بخش اهداف پروازی به‌دنبال گرفتن سهمیه است. شمشیربازی در مسابقات زون آسیا به دنبال گرفتن سهمیه المپیک در اسلحه‌های اپه و فلوره مردان و زنان و سابر زنان است.

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • المپیک شگفتی‌ها
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت