Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@13:49:29 GMT

مشوق مجلس برای تک برگ شدن اسناد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۰۹۸۷

مشوق مجلس برای تک برگ شدن اسناد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) در بررسی بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی با پیشنهاد علیرضا سلیمی مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۱۰ موافقت کردند.

این بند می گوید:

به منظور تسهیل اجرای ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار(کاداستر) کلیه متقاضیان تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ در روستا ها، صرفا از پرداخت هزینه برگ سند معاف باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار (کاداستر)نیز می گوید:

ماده ۱۱. سازمان مکلف است ظرف مهلت پنج سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون کلیه اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند. برای این منظور کلیه دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگاه‌ها و اشخاص خصوصی مکلفند در زمان‌بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان اعلام می‌شود؛ سند خود را به سازمان ارائه کنند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت