Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیلتس چیست؟

این آزمون یک امتحان استاندارد بین‌المللی زبان انگلیسی که توسط IDP مدیریت می‌شود و برای افراد غیر انگلیسی زبان انجام می‌شود. آیلتس برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، به ویژه در کشورهای مختلف مانند انگلستان، کانادا، نیوزلند، استرالیا و غیره اجباری است.شما می توانید با مراجعه به سایت آموزشگاه زبان هیراد تمامی دوره های آیلتس را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع فرمت آزمون آیلتس

نمرات آیلتس توسط تعداد زیادی از دانشگاه ها و موسسات برای آزمایش مهارت زبان یک دانش آموز و توانایی آنها در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی استفاده می شود. آنها به طور کلی مهارت های شما را در دو فرمت آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال آموزش می سنجند.

 آزمون آکادمیک: این آزمون برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در دانشگاه یا کالج به عنوان دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند. این برای بررسی اینکه آیا شما واجد شرایط ورود به یک موسسه حرفه ای هستید یا خیر انجام می شود.  آزمون جنرال: این آزمون برای افرادی است که برای گذراندن دوره های آموزشی غیر آکادمیک یا کسب تجربه کاری و یا برای مقاصد مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می کنند. این نوع آزمون معمولاً مهارت های اساسی بقا در کشورهای انگلیسی زبان را بررسی می کند. ویژگی های آزمون آیلتس 2022 و فرمت آن

آیلتس یک سیستم بین المللی برای ارزیابی دانش زبان انگلیسی در افرادی است که برای آنها بومی نیست. مدارک آیلتس در بیش از 140 کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و در حال حاضر در همه کشورهای خارجی آزمون آیلتس جز محبوب ترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی است. در تمام کشورهای خارجی، اگر قصد دارید برای یک برنامه تحصیلی مهاجرت کنید، به دنبال شغل باشید یا برای اقامت اقدام کنید، به آیلتس نیاز خواهید داشت.

آیلتس توسط سه سازمان بین المللی نظارت می شود:

Ø Cambridge ESOL Examinations

Ø British Council

Ø IDP: IELTS Australia

آیلتس، چهار مهارت زبانی اساسی دانش آموز را ارزیابی می کند: گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. هر مهارت در یک مقیاس 9 درجه ای (از 0 - آزمون نداده تا 9 - کاربر متخصص) رتبه بندی می شود. نمره های داده شده به نزدیکترین عدد صحیح یا 5/0 گرد می شوند. این گواهینامه هم کل نمره دریافتی دانش آموزان و هم نمرات هر یک از چهار ماژول (هر بخش) را ثبت می کند.

امتحان حدود 3 ساعت طول می کشد.

زمان اختصاص داده شده هر بخش:

Ø Listening: 40 minutes

Ø Reading: 60 minutes

Ø Writing: 60 minutes

Ø Speaking: 11-14 minutes

سه بخش اول امتحان Listening، Reading و Writing در یک روز برگزار می شود. اگر در آزمون کاغذی شرکت می‌کنید، می‌توانید امتحان Speaking را هر روز در 7 روز قبل یا بعد از قبولی در سه بخش اول آزمون برنامه‌ریزی کنید. اگر در نسخه کامپیوتری آزمون شرکت می کنید، هر 4 قسمت در یک روز گرفته می شود.

نتایج در روز سیزدهم پس از قبولی، در صورتی که امتحان به صورت استاندارد (بر اساس کاغذ) گذرانده شود، و در روز پنجم تا هفتم، اگر امتحان از طریق رایانه قبول شود، مشخص می شود.

مدرک آیلتس از تاریخ دریافت به مدت 2 سال اعتبار دارد، اما سازمان های میزبان حق دارند تاریخ انقضای خود را تعیین کنند. برای موسسات آموزشی در تمام کشورهای خارجی، ماندگاری استاندارد آیلتس 2 سال است. شما می توانید به تعداد نامحدودی آیلتس را دوباره امتحان کنید.

معیارهای واجد شرایط بودن آیلتس 2022-23

داوطلبانی که همگی دارای معیارهای واجد شرایط بودن آیلتس هستند می توانند برای آزمون آیلتس اقدام کنند.

· حداقل سن داوطلب باید 16 سال یا بالاتر باشد.

· داوطلب باید پاسپورت معتبر داشته باشد.

· داوطلبانی که دوره کارشناسی را گذرانده اند و قصد دارند تحصیلات عالی خود را در خارج از کشور ادامه دهند، باید برای آزمون آیلتس آکادمیک اقدام کنند.

· داوطلبانی که قصد تحصیل در کشورهای انگلستان/استرالیا/کانادا/آمریکا/نیوزلند را دارند می توانند برای آزمون آیلتس اقدام کنند.

· داوطلبانی که قصد کار در انگلستان/آمریکا/استرالیا را دارند می توانند برای آزمون آیلتس اقدام کنند.

· داوطلبانی که به کانادا / نیوزلند / استرالیا مهاجرت می کنند می توانند برای آزمون آیلتس اقدام کنند.

توجه: سن داوطلبان ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. پیشنهاد می شود که دانشجویان باید معیارهای واجد شرایط بودن از پیش تعیین شده توسط دانشگاه را بررسی کنند.

ثبت نام آیلتس 2022

شما می توانید خود را به دو روش ثبت نام کنید:

v حالت آفلاین: برای ثبت نام آفلاین، می توانید شخصاً در نزدیکترین شعبه مراکز مورد تایید سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و ثبت نام کنید. دانشجویان ملزم به ارائه مدارک خاصی در زمان ثبت نام هستند.

v حالت آنلاین: می توانید به وب سایت رسمی IELTS مراجعه کرده و خود را در آزمون ثبت نام کنید. حالت آزمون مورد نظر، مکان مورد نظر، تاریخ و محل مورد نظر خود را انتخاب کرده و نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام کنید. می توانید هزینه ثبت نام آیلتس را به صورت آنلاین از طریق کارت نقدی یا اعتباری به صورت دیجیتال پرداخت کنید.

نتایج آیلتس 2022

لازم نیست مدت طولانی برای نتایج آزمایش خود منتظر بمانید.

· اگر امتحان شما مبتنی بر رایانه (آنلاین) است، پس از 3-5 روز از آزمون آزمایشی خود وارد پروفایل کاربری خود شوید. نتایج در وب سایت رسمی در دسترس خواهد بود.

· اگر امتحان شما کاغذی (آفلاین) است، باید حداقل 13 روز پس از امتحان آزمایشی خود صبر کنید.

· اگر امتحان شما مبتنی بر مهارت های زندگی آیلتس باشد، می توانید پس از 7 روز از امتحان به نتایج آزمون خود دسترسی پیدا کنید.

نکات آمادگی آیلتس 2022  خودآموزی یا انتخاب کلاس های آموزشی - کاملاً به این بستگی دارد که آیا می خواهید خود مطالعه کنید یا مربیگری مناسب برای مطالعه کسب کنید زیرا به مهارت زبان و سطح راحتی شما بستگی دارد. برای تقویت مهارت انگلیسی خود، مدتی را برای مطالعه صرف کنید زیرا در نتیجه به توسعه مهارت های مطالعه کمک می کند. مرکز تخصصی زبان هیراد با سابقه 17 ساله در عرصه آموزش زبان انگلیسی، به ویژه برگزاری دوره های آمادگی آزمون آیلتس، توانسته در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت متقاضیان را برای شرکت در آزمون آماده کند و در این بازار رقابتی بهترین جایگاه را کسب کرده و در سنوات گذشته هزاران دانش پژوه در کسب نمره مدنظرشان در آزمون آیلتس موفق شده اند. در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های چهارمهارت آیلتس با حضور اساتید مجرب و با تجربه بصورت گروهی و خصوصی، حضوری و آنلاین، متناسب با شرایط متقاضیان برگزار میشود. همچنین پکیج های متنوعی با توجه به زمان و نیاز افراد طراحی و اجرا می شوند.  روی دایره لغات خود کار کنید - یادگیری یک روند مداوم زندگی است. عادت خواندن را در خود ایجاد کنید و سعی کنید کلمات جدید را هر روز یاد بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا دانش و همچنین مهارت های صحبت کردن خود را بهبود بخشید. از فرهنگ لغت یا اصطلاحنامه به درستی برای کشف کلمات جدید به صورت روزانه استفاده کنید.  روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌های راهنما را بخوانید- این کار به شما کمک می‌کند دانش خود را تقویت کنید. با خواندن روزنامه ها، مجلات و غیره، بینش عمیقی در مورد موضوعات به دست خواهید آورد.  به زبان انگلیسی صحبت کنید- ترجیحا با خانواده، اقوام و دوستان خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. این کار به شما کمک می کند تا توانایی صحبت کردن خود را بهبود بخشید. همچنین صحبت کردن در مقابل آینه را تمرین کنید تا اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید. در حین صحبت از متعارف ترین عبارات، اصطلاحات و جمله سازی ها استفاده کنید.  استفاده دقیق از دستور زبان - در حین تمرین صحبت کردن یا نوشتن، جملات را درست بیان کنید. روی ساختار جملات کار کنید تا جمله سازی خود را اصلاح کنید. کد خبر 1607791

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زبان انگلیسی آزمون آیلتس واجد شرایط مهارت زبان زبان هیراد صحبت کردن آیلتس 2022

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها