Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@18:27:26 GMT

ضرب‌الاجل فرانسه برای پایان مذاکرات وین!

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۱۶۳۷

ضرب‌الاجل فرانسه برای پایان مذاکرات وین!

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه در اظهاراتی مدعی شد: ضرورتی حیاتی مبنی بر به پایان رساندن مذاکرات در این هفته وجود دارد.

به گزارش از رویترزۀ اگنس واندر مول،این ضرب‌الاجل از سوی فرانسه در حالی مطرح شده که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز در نشستی خبری در مورد اظهارات اخیر مذاکره کننده فرانسوی در وین در ارتباط با مذاکرات و همچنین ضرب الاجل تعیینی در این ارتباط گفت: اگر فرانسه سازنده تر از روز اول عمل کرده بود و تلاش نمی کرد مذاکرات را مدام با سکته روبه رو کند و یا مسیر مذاکرات را که در مسیر اجرای برجام است به چیزهای غیر برجامی گره بزند ماه ها قبل در نقطه ای قرار داشتیم که می توانستیم بر روی یک متن به عنوان پیش نویس صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولیت فرانسه در وضعیت فعلی برای همه روشن است و توصیه می کنیم فرانسه همه تلاش خود را داشته باشد تا در روزهای آینده دوباره خواب نما نشود و سکته دوباره به گفت‌وگوها ندهد.

وی همچنین در مورد بحث ضرب‌الاجل نیز گفت: در چند ماه گذشته مدام از این تاریخ‌ها شنیده ایم بازی زمان و بحث تعیین ضرب الاجل و بازی با تاریخ ها ملال آور شده است آنچه روشن است این است که طرف مقابل باید متعهدانه نشان دهد که پایبند رسیدن به توافق است و برای خروج از وضعیت فعلی ابتکار دارد.

خطیب زاده ادامه داد: الان چند موضوع جدی باقی مانده است اگر می خواهند توافقی داشته باشیم باید حسن نیست داشته باشند و رسیدن به توافق بدون حسن نیت انجام نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرانسه مذاکرات وین ضرب الاجل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۵۱

کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟»

این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۵

۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

 این آموزش در پایگاهی در جنوب غرب فرانسه برگزار می‌شود و مقامات فرانسوی به دلایل امنیتی اطلاعاتی در مورد مکان خلبانان اوکراینی فاش نکردند.

به نقل از لیبراسیون، بااین‌حال، آنها که بین ۲۱ تا ۲۳ سال سن دارند، باید بعد از کریسمس سکان جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را در دست بگیرند.

قبل از عزیمت به فرانسه، خلبانان اوکراینی سه ماه را در بریتانیا گذراندند و زبان انگلیسی را آموختند، زبانی که خلبانان ناتو از آن استفاده می‌کنند.

در مجموع، خلبانان اوکراینی دوره ۸۰ ساعت پرواز و ۵۰ جلسه شبیه‌سازی را خواهند گذراند. این آموزش سریع نصف طول دوره نیروی هوایی فرانسه است، اما کی‌یف چاره‌ای ندارد زیرا نیروی هوایی این کشور از آغاز جنگ تمام‌عیار روسیه آسیب‌دیده است و نیاز به بازسازی فوری دارد.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی، بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

سه جنگنده دیگر اف-۱۶ از هلند اخیرا به مرکز آموزشی اروپا در نزدیکی شهر فاتستی رومانی وارد شده‌اند. در حال حاضر هشت فروند اف-۱۶ در این پایگاه وجود دارد که ۳۲ فروند دیگر از نروژ وارد این پایگاه می‌شود.

ارسال مهمات غربی چاره کار نیست ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۲

 «ولودمیر اولنیک» نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهمترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست و گفت که ارائه مهمات به کی‌یف از سوی غرب نمی‌تواند این وضعیت را جبران کند.

 این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت بدتر می‌شود ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۲

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

 اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه‌ گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد، روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین، در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دست کم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو (Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، روز جمعه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگ ترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • ساعت پخش بازی پاری‌سن‌ژرمن و لوآور امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت