Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تا ساعاتی دیگر با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در تالار اندیشه حوزه هنری تهران کار خود را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاحیه امشب/ آغاز مسابقات از فردا

این دوره از مسابقات از فردا مسابقات آقایان در بخش‌های بزرگسالان، نابینایان و دانش‌آموزان در رشته‌های تلاوت تحقیق و ترتیل و حفظ کل قرآن کریم آغاز می‌شود. همچنین مسابقات بانوان روز ۱۳ اسفند‌ماه برگزار و آیین اختتامیه و اعلام نتایج رقابت‌ها ۱۴ اسفند برگزار می‌شود.

پخش زنده رقابت‌ها از شبکه و رادیو قرآن

این دوره از مسابقات با حضور محدود مردم برگزار و عموم علاقه‌مندان می‌توانند همه رقابت‌ها را به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه و رادیو قرآن و یا از طریق صفحات مسابقات در فضای مجازی مشاهده کنند.

تلاوت احمدی‌وفا در مسابقات بین‌المللی قرآن

آیین افتتاحیه مسابقات از ساعت ۱۹ امشب با تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا دارنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی آغاز و سیدوحید مرتضوی و احمد نجف مجریان برنامه به زبان‌های فارسی و عربی هستند.

اجرای گروه نوجوانان محمد رسول الله (ص)

اجرای گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن نوجوانان محمد رسول الله (ص) از دیگر آیتم‌های آیین افتتاحیه است و ارائه گزارش از برگزاری رقابت‌ها توسط حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف از دیگر برنامه‌های امشب است.

سخنرانی حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در افتتاحیه مسابقات

سخنرانی حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران به همراه تلاوت امین پویا دارنده چندین مقام در مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام از دیگر آیتم‌های آیین افتتاحیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

معرفی نمایندگان کشور در بخش‌ها و رشته‌های مختلف مسابقات بین‌المللی قرآن

 

امسال هادی موحد امین و محمد‌رضا جاهدی‌نیا نمایندگاه کشورمان در رشته‌های قرائت و حفظ کل بزرگسالان، همچنین سیدحجت ترحمی نماینده کشورمان در رشته ترتیل، طاهره نائبی موحد نماینده کشورمان در رشته حفظ‌کل بانوان، محمدرضا جعفرپور و امیرعلی یادگاری نمایندگان کشورمان در رشته‌های حفظ‌کل و قرائت دانش‌آموزان پسر، زهرا خلیلی و مریم سبزه‌زاری نمایندگان کشور در رشته‌های حفظ و قرائت دانش‌آموزان دختر و امیدرضا رحیمی به همراه مریم شفیعی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات نابینایان هستند.

حضور ۱۹۰ شرکت‌کننده از ۶۹ کشور و راه‌یابی ۶۲ نفر از ۲۹ کشور به فینال مسابقات

 

در این دوره از مسابقات ۱۹۰ نفر از ۶۹ کشور جهان شرکت‌کردند که از این تعداد ۶۲ نفر از ۲۹ کشور برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌ها انتخاب شدند که باید طی چهار روز با هم رقابت کنند.

اسامی شرکت‌کنندگان مسابقات امسال در رشته‌ها و بخش‌های مختلف به شرح زیر است.

حفظ کل آقایان

در رشته حفظ کل آقایان نیز هیثم صقر احمد از کنیا، محمدرضا جاهدی‌نیا از ایران، حمزه فهزی از آمریکا، حسان محمود بکور از سوریه، محمد رفعه البناء از اندونزی، حسن جبرئیل عمر از نیجر، امان عادل علی از اوگاندا و عبدالخالق از افغانستان در مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به رقابت می‌پردازند.

قرائت آقایان

زکریا الزیرک از مراکش، هادی موحد امین از ایران، اویس احمدیان از افغانستان، محمد وجاهت رضا از پاکستان، الهام محمودالدین از اندونزی، بلال عبداله علی از یمن، یاس فضل جاسم از عراق و ثمرالدین صمداف از تاجیکستان هشت فینالیست رشته قرائت تحقیق آقایان سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران هستند.

ترتیل آقایان

سیدحجت ترحمی از ایران، محمد صادق سهرابیار از افغانستان، حسین ابراهیم امام محمد از مصر، موسی سفانی از الجزایر، مصطفی زاهد از مراکش، حمزه محمد فرج المصراتی  از لیبی، عمر ابو حفص از سوریه و غلام مصطفی اشرفی از استرالیا به‌عنوان متسابقین رشته ترتیل آقایان در مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به رقابت می‌پردازند.

حفظ کل بانوان

در رشته حفظ کل بانوان رفده فرینده از اندونزی، زهرا عبدالجبار از عراق، عاشورا امانی از تانزانیا، طاهره نائبی موحد از ایران، شفاعه ایسفو محمد از نیجر، مریم مختار از نیجریه، زینب بن یوسف از الجزایر و خدیجه کبری از بنگلادش در مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به رقابت می‌پردازند.

حفظ‌کل دانش‌آموزان پسر

در رشته حفظ کل دانش‌آموزان پسر، عبدالعزیز بن نورنسران از برونئی، صالح احمد تکریم از بنگلادش، عبدالله دوکاجی از نیجریه، ابوبکر شامالا از کنگو، محمدرضا جعفرپور از ایران و صو ابراهیم از ساحل عاج به مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان راه یافتند.

قرائت دانش‌آموزان پسر

در رشته قرائت دانش‌آموزان پسر امیرعلی یادگاری از ایران، محمدصادق محمدی از افغانستان، ابراهیم منانه از لبنان، دانیال کریم غضبان از عراق، یوسف الاسدی از سوئد و علی طاها لطیف از آلمان در مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان به رقابت می‌پردازند.

حفظ‌کل دانش‌آموزان دختر

در رشته حفظ کل دانش‌آموزان دختر زهرا خلیلی از ایران، اسی فوناری از اندونزی، اسماء صالح از تانزانیا و حمیرا کنش از ترکیه به مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان راه یافته‌اند.

قرائت تحقیق دانش آموزان دختر

در رشته قرائت تحقیق دانش‌آموزان دختر نادی نور فطمیه از اندونزی، مریم سبزه‌زاری از ایران، حسیفه نعمان محمد از سریلانکا و فاطمه سلامی از لبنان در مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان به رقابت می‌پردازند.

حفظ‌کل نابینایان آقا

رامی توماهی الحصیری از سوریه، احمد جارالی عبدالرحمان از عراق، امیدرضا رحیمی از ایران، شرف الدین علمی  از الجزایر، محمد عارف مولا از بنگلادش پنج شرکت‌کننده‌ای هستند که به مرحله نهایی رشته حفظ کل آقایان روشندل پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام راه یافته‌اند.

حفظ‌کل نابینایان خانم

مریم شفیعی از ایران، فاطمه علی جبر از عراق، غالیه مخناش از الجزایر، فاطمه یونس ار لبنان و شیخ نسیمه از هندوستان در رشته حفظ کل بانوان روشندل به مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام راه یافته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن بین المللی مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم تالار اندیشه رقابت می پردازند حفظ کل دانش آموزان قرائت دانش آموزان دانش آموزان دختر کشورمان در رشته دانش آموزان پسر مرحله نهایی مرحله نهایی رشته حفظ کل حفظ کل بانوان حجت الاسلام رشته ها رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو

پس از پنج روز رقابت، برترین‌های نوزدهمین دوره‌ پرش با اسب جام صدران پیشرو معرفی شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون سوارکاری، نوزدهمین دوره مسابقات پرش با اسب،  جام صدران پیشرو که از روز سوم اردیبهشت ماه آغاز شده بود، امروز جمعه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

نتایج به شرح زیر است:

 نتایج فینال تور کوچک
رامین شهابی با اسب فابیلوس از باشگاه اشکان
ابوالفضل منصوری با اسب کوئیک لیدی از باشگاه آزمون
رضا مرزبانیان با اسب الودوئلا از باشگاه آزمون
شراگیم حبیبی با اسب کوالیتی بوی از باشگاه اسب ایران
آرش عیسی وند  با اسب های لایت از باشگاه آزمون

نتایج فینال تور بزرگ A1
علی رحمتی با اسب بی ماین از باشگاه آزمون
فرامرز باب الحوائجی با اسب کورنی فیری از باشگاه ابرش
ابوالفضل محمدزاده با اسب لوو از باشگاه ابرش
مجید سلطانی با اسب دنکرورت از باشگاه بام سوهانک
مازیار جمشیدخانی  با اسب کندی از باشگاه جم
امیر زاهدی با اسب باکارت از باشگاه کوثر

نتایج فینال تور مالکین O3
پیمان رحیمی با اسب کسپر از باشگاه آزمون
آرمین لمیع با اسب فریا از باشگاه بام
سیدحسین ضیابری با اسب کایلو از باشگاه کاسپین گیلان
محمدحسین زارع اهری با اسب گوچی از باشگاه ابرش
ساحل شیرازی با اسب زئوس از باشگاه جم

نتایج فینال تور نونهالان

مهتا شاکری فرد با اسب لاویا زد از باشگاه آزمون
کسری میرزامحمدی با اسب کرونا از باشگاه آذرفراز
ایلیا عزتی با اسب شینا از باشگاه توسن
حسام شریفی با اسب تورنادو از باشگاه آزمون
امیرحسین انصاری با اسب کاریتوسکا از باشگاه بام

این رقابت‌ها از سوم اردیبهشت ماه آغاز شد و پس از پنج روز رقابت به پایان رسید. در حاشیه این رویداد از کادر بانوان برگزار کننده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو