Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور بین‌المللی و از اساتید قرآن کریم بر لزوم افزایش سطح انعکاس رسانه‌ای مسابقات قرآن تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در اثر برگزاری مسابقات قرآن برای افراد خاص محقق شده است اما برای عموم مردم این امر محقق نشده است.

محمدرضا ستوده‌نیا داور بین‌المللی و از اساتید قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری برنا، درباره برگزاری مجازی سی‌ و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: مسابقات مجازی خوب و سالم برگزار می شود و همچنین کم هزینه خواهد بود؛ ما باید یاد بگیریم که مسابقات را اینطور (مجازی) برگزار کنیم اما اگر شرایط اجازه دهد مسابقات در مرحله نهایی باید حضوری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در اثر برگزاری مسابقات قرآن برای افراد خاص محقق شده است و قاریان، حافظان و خانواده‌هایشان در زمره این افراد خاص هستند اما برای عموم مردم این امر محقق نشده است.

این داور بین‌المللی قرآن کریم تاکید کرد: سطح انعکاس رسانه‌ای مسابقات قرآن پایین است و همین موضوع باعث می‌شود که این رویداد مهم اثر چندانی نداشته باشد، بنابراین باید سطح انعکاس رسانه‌ای این رویداد مهم افزایش یابد.

ستوده‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: باید طرحی نو به اجرا گذاشت تا مردم اقبال بیشتری نسبت به کلام‌الهب مجید نشان دهند.

گفتنی است، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روزهای نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور 62 شرکت‌کننده از 29 کشور به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن ترویج فرهنگ جمهوری اسلامی ایران مسابقات قرآن فرهنگی قرآنی مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب