Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سپاسی گفت: اینکه پیامبر می تواند تزکیه نفوس انسانها را با تعلیم و تلاوت کتاب انجام دهد به این علت است که یکی از پیام های مهم قرآن کریم بسط و گسترش عدالت در بین مردم است. آن هم نه به صورت شعار بلکه به صورت عمل. پیامبر شعار عدالت دادند ولی بیشتر از همه خودشان عدالت می ورزیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی معاون حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص بعثت پیامبر و تاثیر آن در گسترش عدالت در جامعه، گفت: خداوند متعال با بعثت پیامبر گرامی اسلام، بزرگترین نعمت خود را به بشریت عنایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که پیامبر گرامی اسلام با مبعث خود حامل پیام هایی بودند که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: خداوند متعال در رابطه با بعثت پیامبر اسلام می فرمایند: "لقد من الله علی المومنین اذا بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین". «ما بر شما (بشریت) منت گذاشتیم که پیامبری از جنس خودتان مبعوث کردیم که کتاب خدا را برای شما تلاوت کند و نفوس شما را از پلشتی ها پاک می کند(تزکیه) و به شما تعلیم دهد».

سپاسی تصریح کرد: از مهمترین مباحثی که در بحث تزکیه قرار دارد، گسترش عدالت اجتماعی است به صورتی که اگر عدالت اجتماعی نباشد ممکن نیست که تزکیه ای صورت بگیرد. تزکیه آن چیزی است که آرامش آور و آرامش بخش است و جامعه را از هر جهتی می سازد. لذا اگر عدالت در جامعه نباشد تزکیه ای هم صورت نمی گیرد. از طرفی گفتیم که خدا در قرآن می فرماید پیامبر به انسان ها تعلیم داده و نفوس آنها را تزکیه می کند. پس معلوم می شود پیامبر علاوه بر تزکیه، عدالت را به صورت عملی در جامعه پیاده می کردند.

وی اضافه کرد: اینکه پیامبر می تواند تزکیه نفوس را با تعلیم و تلاوت کتاب انجام دهد به این علت است که یکی از پیام های مهم قرآن کریم بسط و گسترش عدالت در بین مردم است. آن هم نه به صورت شعار بلکه به صورت عمل. پیامبر شعار عدالت دادند ولی بیشتر از همه خودشان عدالت می ورزیدند.

معاون حوزه عملیه قم ادامه داد: لذا اگر معلمی بخواهد در تعلیم موفق باشد و تعلیمش به تزکیه منجر شود بایستی خودش عامل باشد و اگر اینطور نباشد، موفق نخواهد بود. واضح است که پیامبر در تزکیه مردم و رساندن آنان به عدالت، خودش باید عدالت داشته باشد که همینطور است.

حجت الاسلام سپاسی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۲۸۵ سوره بقره نیز می فرماید: "آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَ مَلآئِکَتِهِ وَ کُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ". پیامبر خود به آنچه از جانب پروردگارش به او نازل شده ایمان دارد و همه مؤمنان به خدا و فرشتگانش و کتاب هایش و پیامبرانش ایمان دارند لذا اول از همه شخص پیامبر به خداوند ایمان آورد و پس از آن مومنین هستند که اطمینان آورده، ایمان آورده و تزکیه می شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بعثت پیامبر گسترش عدالت ه پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک

ده‌ها دانشجوی طرفدار فلسطین از دانشگاه مستقل مکزیک که بزرگترین دانشگاه این کشور است، روز پنجشنبه در اعتراض به تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در همبستگی با تظاهرات دانشجویان در ایالات متحده در مکزیکوسیتی اردو زدند.

به نقل از اروپ ۱، آنها با شعار «زنده باد فلسطین آزاد» از دولت خود خواستند تمام همکاری‌های دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را متوقف کند. معترضان مقابل ساختمان دانشگاه در مکزیکوسیتی چادرها و پرچم‌های فلسطین را برپا کردند و شعار «زنده باد فلسطین آزاد» و «از رودخانه تا دریا، فلسطین پیروز خواهد شد» سر دادند.

والنتینا پینو، ۱۹ ساله که در دانشکده فلسفه و ادبیات تحصیل می‌کند، گفت: ما اینجا هستیم تا از فلسطین، مردم فلسطین، اردوگاه‌های (دانشجویی) در ایالات متحده حمایت کنیم.

خیمنا روزا، ۲۱ ساله امیدوار است که ابتکار عمل آنها اثر موجی ایجاد کند و به سایر دانشگاه‌های کشور گسترش یابد.

از ۱۸ آوریل، دانشگاه‌های آمریکا صحنه جنبش دانشجویی برای حمایت از نوار غزه در مقابله با جنگ رژیم صهیونیستی بوده است. این جنبش سپس به دانشگاه‌های چندین کشور مانند فرانسه، انگلستان، آلمان، کانادا و هند و اکنون مکزیک گسترش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند