Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر پیگیری تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون باعث جلوگیری از ابتلا، کاهش شدت بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

دکتر بهمن نقی پور در شصت‌ودومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا ضمن تبریک عید مبعث و تقدیر از زحمات و تلاش‌های فعالان نظام سلامت در مقابله با پیک ششم سویه امیکرون، اظهار کرد: علی‌رغم تعدد مراجعات بیماران سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی و افزایش بستری‌ها، ارزش واکسیناسیون در این پیک بیش از پیش در کاهش شدت بیماری و فوتی‌ها آشکار شد؛ به گونه‌ای که این پیک در حال کنترل و مدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن دز سوم گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و پیش‌بینی افزایش رفت‌وآمدهای خانوادگی و سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی، همکاران معاونت بهداشت، درمان و مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هماهنگی و همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تولید محتواهای آموزشی در قالب‌های مختلف عواقب و عوارض ناگوار کووید ۱۹ را به صورت گسترده و با زبان مردمی اطلاع رسانی کرده و از تزریق نوبت‌های واکسیناسیون هموطنان اطمینان حاصل کنند.

 وی یادآور شد: امیدواریم شهروندان نسبت به رنگ‌بندی شهرها بی‌تفاوت نبوده و در صورت تغییر رنگ شهرها ساده انگاری انجام نگیرد و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت باشد.

نقی‌پور رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به آمارهای ارائه شده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص تحقیق و بررسی عوارض و عواقب روانی کووید ۱۹ در چند سال اخیر گفت: در راستای توجه به موضوعات سلامت روان ضروری است کمیته علمی کووید ۱۹ با همکاری معاونت درمان، معاونت بهداشت و معاونت تحقیقات و فن آوری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل و مسائل مرتبط مورد بررسی و مطالعه قرار گردد و از نتایج آنها، واحدهای اجرایی استفاده کنند. 

نقی پور ادامه داد: طبق آمارهای اعلامی بیشترین تعداد فوتی‌ها، بستری و واکسن نزده‌ها از گروه‌های سنی ۶۰ تا ۷۹ ساله‌ها است و این امر نشان می‌دهد که گروه‌های سنی فوق باید هر چه سریعتر برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه این جلسه ضمن جمع بندی موارد ارائه شده از سوی حاضرین اظهار کرد: انتظار می‌رود درخصوص اطلاع رسانی آموزشی، بهداشتی، درمانی و اهمیت واکسیناسیون ارتباط تنگاتنگی مابین صدا وسیمای استان و مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برقرار شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، در حال حاضر از ۲۱ شهرستان استان ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و شش شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در حال حاضر ۷۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که ۲۳۰ نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه و ۸۲ نفر از این تعداد نیز تحت دستگاه ونتیلاتور قرار دارند و متاسفانه ۱۰ نفر از بیماران کرونایی نیز فوت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ستاد ملی کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز رعایت پروتکل های بهداشتی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی