Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم واکسیناسیون کودکان افرود: کودکان ایمنی کافی در برابر بیماری کووید ۱۹ ندارند، بر همین پایه افزون بر تززیق واکسن، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خصوص بهره‌گیری از ماسک در این گروه سنی از اهمیتی بسزایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون ۳۳۴ هزار و ۳۲۳ نفر به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۲۰ هزار و ۲۷۶ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلاوری با بیان اینکه از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۸۵ و ۷۰ صدم درصد افراد بالای ۱۸ سال در این منطقه واکسن دز اول دریافت کرده‌اند، گفت: ۷۷ و ۴۹  صدم درصد نوبت دوم و ۳۰ و ۲۴ صدم درصد واکسن نوبت سوم را  تزریق کرده‌اند.    

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد هشت بیمار با سن یک  تا ۹۱ سال در مرکزهای درمانی کاشان و سه نفر با سن ۳۰  تا ۸۹ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۲۸  نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۳  نفر از بیماران در کاشان و پنج نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته یک مرد ۵۴ و یک زن ۵۷ ساله در مرکزهای درمانی کاشان به علت مبتلا شدن به کرونا جان‌ باختند.

به گفته دلاوری، اکنون ۱۳۸ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۳ بیمار در کاشان و ۳۵ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۱۹ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۶۴ مورد جدید به ۶۴ هزار و ۷۱۹ نفر رسید.

دلاوری با اشاره به مراجعه ۲۶۰ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۶ هزار و ۹۲۹ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

بر پایه جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به ترتیب نارنجی و زرد است.

جمعیت نزدیک به۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.‌‏

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 کاشان آران وبیدگل پروندهٔ خبری اُمیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 کاشان آران وبیدگل شهرستان های کاشان و آران و بیدگل دانشگاه علوم پزشکی کاشان مرکزهای درمانی ویروس کرونا حاد تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از بخش نوزدان بیمارستان حضرت معصومه  در قم به خبرگزاری صداوسیما مدعی شده درمان و بهداشت  در این بیمارستان نامناسب  است.

.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

چند روز است که فرزندم  در بیمارستان کودکان قم در بخش نوزادان بستری است  و شاهد وضع تاسف بار بهداشت در این بخش هستیم بخشی که نوزادان در آن بستری هستند و باید بیشترین دقت در کنترل عفونت انجام شود.بیمارستان حضرت معصومه قم.بخش نوزادان

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم