Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با دو دستور کار مشکلات امور مناطق مرزی و آخرین وضعیت همکاری اقتصادی با چین به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از معاونان اقتصادی دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

صفری در این نشست مدیریت واحد مرزی را برای افزایش صادرات و واردات و صدور خدمات مهندسی به کشورهای همسایه را بسیار با اهمیت دانست و افزود: اگر مدیریت واحدی برای تصمیم گیری در مرزها وجود داشته باشد می‌توان سهم ایران از صادرات و کریدورهای تجاری را تا بیش از سه برابر افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاضران در این جلسه در خصوص چالش‌های مدیریت مرزها و عدم تصمیم گیری واحد در این حوزه بحث و راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در ادامه این نشست در خصوص فرایندهای اجرایی قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین صحبت شد و توضیحاتی در خصوص طرح‌های تصویب شده به اطلاع نمایندگان دستگاه‌ها رسید.

خاطر نشان می‌شود رشد توسعه صادرات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به چین در این مدت چشمگیر بوده است و پیش بینی می‌شود به زودی به رقم یک میلیارد دلار برسد. بازار چین به محصولات دریایی از جمله آبزیان احتیاج دارد و فرصت خوبی برای صادرات محصولات پروتئینی دریایی به چین فراهم شده است.

در خصوص محصولات کشاورزی نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی، دیپلماسی کشاورزی شکل گرفته است و اخذ مجوز صادرات میوه‌هایی چون سیب، کیوی و پرتقال به کشور چین در حال انجام است که می‌تواند سودآوری اقتصادی چشمگیری را برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد.

کد خبر 5435994 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران مهدی صفری چین ایران مجلس شورای اسلامی اوکراین لایحه بودجه 1401 جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین لایحه بودجه آخرین اخبار اوکراین صحن مجلس روسیه مذاکرات وین ایرانیان مقیم اوکراین محمد مخبر علی نیکزاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود