Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی است فیلم کوتاهی از آغاز یک مسابقه ماراتن در یکی از مناطق آزاد در فضای مجازی می چرخد که باعث خنده مخاطبان شده و همین فیلم واکنش تند حسن شیر قوی، مسئول دوهای استقامت و فوق استقامت فدراسیون دوومیدانی را به دنبال داشته است...

حسن شیرقوی، قهرمان سابق ماراتن ایران و مسئول دوهای استقامت و فوق استقامت کشور نسبت به اتفاق زننده ای که در ماراتن منطقه آزاد رخ داد، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، چند روزی است برخی رسانه های خارجی روی یک اتفاق عجیب در یک مسابقه ماراتن در یکی از مناطق آزاد ایران مانور می دهند. در شروع این مسابقه، به دلیل ناهماهنگی، یک عده اشتباه از مسیر مسابقه خارج می شوند و گروه های دیگر هم نمی دانند باید به کدام طرف بدوند!

البته تصاویر نشان می دهد این مسابقه به شکل حرفه ای برگزار نمی شود و بیشتر یک همایش است تا یک مسابقه رسمی. حسن شیرقوی قهرمان سابق ماراتن ایران که حالا مسئول دوهای استقامت و فوق استقامت کشور است، می گوید این همایش بدون مجوز فدراسیون دو ومیدانی و وزارت ورزش برگزار شده و فدراسیون وزارت با برگزاری آن مخالف بودند اما مسئولان مناطق آزاد به شکل خودمختار اجازه برگزاری چنین همایشی را دادند...

حسن شیرقوی به طرفداری گفت:

چند روزی است بی نظمی ماراتن کیش در رسانه های داخل و خارج از ایران سوژه شده و متاسفانه فیلم خط شروع این ماراتن که شرکت کننده ها نمی دانند به کدام طرف بدوند یا کدام طرف بروند، در فضای مجازی می چرخد و باعث شده دوست و دشمن به ما بخندند. دو گروه داخل کشور داریم که از خارج از ایران حمایت می شوند و این ها به اسم فعالیت ورزشی برنامه های مختلطی را ساماندهی می کنند، در حالی که اغلب آنها اصلا ورزشکار نیستند و فقط با هدف های خطرناکی دور هم جمع شده اند که همایش ها را برگزار کنند. جامعه ورزش اصلا این افراد و اهداف آنها را قبول ندارد. این گروه برای برگزاری ماراتن در کیش هیچ مجوزی از ارگان های ورزشی نگرفته بودند و متاسفانه چندین بار این کار را انجام داده اند. چند هفته پیش همین گروه قصد داشتند همایش مشابه ای را در دریاچه چیتگر برگزار کنند که مسئولان متوجه شدند و جلوی آنها را گرفتند.

این قهرمان سابق دوهای استقامت ایران تاکید کرد:

این دو گروه از خارج از کشور حمایت می شوند. متولی دوومیدانی در ایران اصلا به این دو گروه مجوز نمی دهد و اصلا صلاحیت آنها را تایید نمی کند. هدف و شعار این دو گروه هم اصلا ورزش نیست و نمی خواهند در چارچوب ورزش ایران فعالیت کنند. متاسفانه برخی افراد هم از روی ناآگاهی با آنها همراه می شوند. من باز هم تاکید می کنم فدراسیون دوومیدانی اصلا صلاحیت این گروه را تایید نمی کند و بنده هم که مسئول دوهای استقامت و فوق استقامت کشور هستم به تمام سیستم ورزش این موضوع را گزارش کردم.

حسن شیرقوی ادامه داد:

آنها وقتی دیدند در تهران به آنها اجازه داده نمی شود مسابقه مختلط برگزار کنند، سراغ کیش رفتند. بنده به عنوان مسئول دوهای استقامت از فدراسیون دوومیدانی نامه گرفتم و به سیستم وزارت ورزش مراجعه کردم و سراغ مسئول ورزش منطقه آزاد و مسئول حراست آنها رفتم و تمام موارد را هم گوشزد کردم اما هیچ فایده ای نداشت و منطقه آزاد مثل یک جزیره خودمختار به آنها مجوز داد این همایش را برگزار کنند. با این کار قانون را زیر پا گذاشتند و ورزش ما را زیر سوال بردند. الان در تمام دنیا بابت آن فاجعه ای که در شروع ماراتن رخ داد و یک عده به سمت راست می دویدند و یک گروه مستقیم می رفتند و یک گروه سمت چپ، به دوومیدانی ما می خندند!

حسن شیرقوی افزود:

آنهایی که دوومیدانی را دنبال نمی کنند نمی دانند که فدراسیون دوومیدانی اصلا به این همایش یا ماراتن مجوز نداده و سیستم ورزش با این کار مخالف بوده و همه چیز را از چشم ما می بینند! آنها نمی دانند که منطقه آزاد جلوی ورزش و دوومیدانی ایستاده و گفته ما منطقه آزاد هستیم و هیچ وزارت خانه ای نمی تواند به ما دستور بدهد! منطقه آزاد می گوید ما خودمان در قشم و کیش قانون داریم! نمی دانم چرا برای این که کاسبی کنند و درآمد داشته باشند قانون را زیر پا می گذارند! به نظر من باید با مسئولانی که این کار را کردند و باعث زیر سوال رفتن ورزش و دوومیدانی شدند، برخورد شود.

قهرمان سابق مارتن ایران تاکید کرد:

 اگر وزیر ورزش ما فرد قدرتمندی بود مسئولان ورزش منطقه آزاد نمی توانستند به خودشان جرات چنین کاری را بدهند. وزیر ورزش فعلی سیاست درستی ندارد. مدیران کل دلسوز و متخصص را برای اداره ورزش انتخاب نکرده است و در چنین شرایطی مسئول منطقه آزاد هم هر کاری دلش بخواهد در حوزه ورزش می کند. وزیر ورزش باید جلوی این رفتار مسئول مناطق آزاد را بگیرد و منطقه آزاد باید بداند ورزش متولی دارد و ایشان نمی تواند هر کاری دلش خواست انجام بدهد. ایشان که وزیر ورزش و رییس فدراسیون دوومیدانی نیست که هر کار دوست داشت در حیطه این ورزش بکند! متولیان ورزش مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق آزاد باید بابت این فاجعه برکنار شوند. آنها کاری کردند که هم آبروی ورزش ما رفت و هم آبروی دوومیدانی ایران. متاسفم برای این مدیران که دلسوز ورزش نیستند و منافع خودشان را به مصلحت ورزش ترجیح می دهند. این افرادی هم که رقابتهای ماراتن منطقه آزاد را برگزار کردند باید محروم شوند. این کار بی احترامی به قانون کشور بود. 

شیرقوی در پایان گفت:

حرف آخر بنده این است که امیدوارم در کشور به قانون احترام بگذاریم. وزیر ورزش و تمام مسئولان باید به قوانین احترام بگذارند. بنده وقتی ورزش می کردم از ده ها کشور پیشنهاد داشتم اما حاضر نشدم از ایران بروم چون به این کشور متعصبم. برای این آب و خاک خون داده شده، این آب و خاک حرمت دارد. وقتی قانون کشور کاری را منع کرده و سیستم ورزش مجوز نمی دهد این چه رفتاری است؟ نباید برخی مسئولان به صورت خودمختار از این هنجارشکنی ها حمایت کنند. متاسفم برای تک تک کسانی که در برگزاری این همایش که به اسم ماراتن آبروی ورزش ایران را برد، نقش داشتند. از رسانه ها تقاضا دارم این رسوایی را پوشش بدهند تا این مدیران برکنار شوند. مدیری که به قانون احترام نمی گذارد، فردا پایش برسد کشور را هم می فروشد!

اخبار داغ 

واکنش یحیی گل محمدی به شوخی آجورلو با میکروفون قرمز! فوری؛ مهاجم پرسپولیس با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد رومن آبراموویچ همچنان مالک چلسی است و خبری از فروش نیست لیونل مسی در رتبه 90 جدول برترین گلزنان فصل جاری لیگ1 فرانسه 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون دوومیدانی قهرمان سابق فدراسیون دو برگزار کنند منطقه آزاد مناطق آزاد وزیر ورزش دو گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد