Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پوررجبی  معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این قطعه مکانیکی بیش از یک ماه است که به صورت آزمایشی روی شناور ناجی ۱۵ نصب شده است.

وی با بیان اینکه تنها چند شرکت در دنیا قادر به ساخت کوپلینگ انتقال قدرت هستند، گفت: این قطعه نیز برای استفاده در شناورهای تجسس و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اولین بار است که توسط صنایع داخل کشور ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ساخت کوپلینگ انتقال قدرت ایمن جهت شناورهای تجسس و نجات که توسط صنایع داخل کشور ساخته شده، وظیفه انتقال قدرت از موتور به جعبه دنده و از جعبه دنده به شافت انتقال قدرت سیستم رانش واتر جت را دارد.

پوررجبی گفت: کوپلینگ در انگلیسی به معنی (flexible joint) یا اتصال قابل انعطاف گفته می شود که علاوه بر میرا نمودن(کاهش ضربه) ضربه در زمانی که شناور حرکت را آغاز می نماید، موجب عدم انتقال ضربه های وارده معکوس از سمت امواج دریا به موتورهای اصلی رانش می‌شود.

"کوپلینگ در لغت به معنای (اتصال، جفت کردن، جفت، سرپیچ، متصل کننده، جفت شدگی، جفت ساز، جالس) می‌باشد به تعبیری کوپلینگ به معنی اتصال دهنده دو قطعه بوده که هدف اصلی از کاربرد آنها نیز اتصال دو قطعه برای انتقال نیرو از یکی به دیگری و نهایتا تبدیل نیرو به حرکت است".

به مقاوم کردن سازه‌ها در برابر بارهای ضربه ای و انفجاری نیز میرا کردن گفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوپلینگ بندرشهیدرجایی انتقال قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: به‌دلیل شرایط نامساعد جوی تردد شناورهای تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت های حامل خودرو و سرنشین تا عصر امروز در سواحل و بنادر غرب هرمزگان ممنوع است.

مرتضی سالاری امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه با یادآوری اینکه تردد شناورهای تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت‌های حامل خودرو و سرنشین به مقصد کیش ممنوع است، اظهار کرد: مسافران که از بنادر غرب استان قصد سفر به جزیره کیش دارند، از حضور در اسکله‌های مسیر یادشده خودداری کنند.

وی ادامه داد: مسافران این مسیر دریایی برای اطلاع از تردد شناورها می‌توانند با تلفن گویا ۰۷۶۴۵۷۷ تماس گرفته یا به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ پیام ارسال کنند.

سالاری توصیه کرد: تمامی مسافران و گردشگران از سفر دریایی با شناورهای غیرمجاز در شرایط نامساعد جوی خودداری کرده و سلامت خود و خانواده را به خطر نیندازند.

گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان (۱۵۵۰) تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک