Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@16:53:36 GMT

حذف روسیه از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۰۷۹

حذف روسیه از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قوت گرفت

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در پی حمله روسیه به اوکراین، در حال «مذاکرات پیشرفته» به منظور تعلیق تیم ملی فوتبال روسیه از رقابت‌های بین‌المللی از جمله جام جهانی است.

به گزارش مشرق، براساس اعلام منبعی آگاه به امور که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌گو با خبرگزاری فرانسه شده است، روسیه از جام جهانی کنار گذاشته خواهد شد مگر اینکه شرایط بهبود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا روز گذشته اعلام کرد که تیم‌های فوتبال روسیه نمی‌توانند تحت نام «اتحادیه فوتبال روسیه» مجاز به برگزاری بازی بوده و علاوه بر این، دیدارهای خانگی تیم‌های این کشور در زمین بی‌طرف و بدون تماشاگر  برگزار خواهد شد و استفاده از پرچم و سرود ملی روسیه نیز ممنوع است.

لهستان، سوئد و جمهوری چک طی روزهای اخیر انصراف خود را از بازی مقابل تیم ملی روسیه در پلی‌آف جام جهانی اعلام کرده‌اند.

براساس برنامه قبلی دیدار روسیه و لهستان قرار است ۲۴ مارس (چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در مسکو برگزار شود. برنده این دیدار باید به مصاف برنده بازی سوئد و جمهوری چک برود.

قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است اول آوریل (۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) و بازی‌ها نیز در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار شود.  

کمیته بین‌المللی المپیک امروز از سازمان‌دهندگان ورزشی خواست تا ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس را از حضور در رویدادهای بین‌المللی منع کنند.  

 اتحادیه فوتبال انگلیس نیز روز گذشته اعلام کرد که تیم ملی این کشور در هیچ سطحی از رقابت‌های بین‌المللی مقابل روسیه به میدان نخواهد رفت.

 تیم ملی روسیه مطابق قرعه‌کشی دور پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲، برای صعود به مرحله گروهی رقابت‌ها باید به مصاف تیم ملی لهستان می‌رفت و در صورت پیروزی در این بازی، مقابل برنده دیدار سوئد و جمهوری چک صف‌آرایی می‌کرد که همه کشورهای فوق اعلام کردند حاضر نیستند برابر روسیه به میدان بروند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت جام جهانی قطر تیم ملی روسیه فدراسیون فوتبال روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بین المللی جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • پیروزی خانگی روستوف در غیاب محبی
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست