Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در ابتدای این نشست خواهان یک دقیقه سکوت به احترام کشته شدگان در جنگ اوکراین شد.

وی روز یکشنبه اعلام کرد  پس از تصمیم شورای امنیت، روز دوشنه ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ (۹ اسفند ۱۴۰۰) در ساعت ۱۰ صبح ریاست جلسه ویژه اضطراری مجمع عمومی را بر عهده خواهم داشت.

عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت رو به وخامت در اوکراین اظهار داشت عملیات نظامی روسیه مغایر همه اصول سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری و فوری این مجمع درباره بحران اوکراین افزود ما نگران وضعیت رو به وخامت در نتیجه عملیات نظامی در اوکراین هستیم. عملیات نظامی روسیه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و مغایر با منشور سازمان ملل است.

عبدالله شهید اضافه کرد امروز من بار دیگر خواستار آتش بس فوری و خویشتنداری حداکثری از سوی همه طرفها و بازگشت کامل به مذاکره و دیپلماسی می شوم.

وی تصریح کرد در جنگ هیچ برنده ای وجود ندارد و تنها هزاران نفر جان خود را از دست می دهند در این راستا امنیت و دسترسی تلاش های بشردوستانه باید تضمین شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت عملیات نظامی کنونی مغایر با منشور سازمان ملل است که خواهان حل اختلافات از سوی کشورها با استفاده از ابزارهای مسالمت آمیز و بدون تهدید و استفاده از زور می باشد.

عبدالله شهید ادامه داد این عملیات نظامی مغایر با همه اصول این سازمان ملل است. خشونت باید تمام شود و قوانین بشردوستانه باید مورد احترام قرار گیرند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه کی‌یف پایتخت اوکراین از همه طرف محاصره شده است، تاکید کرد:  این جنگ که از هوا، زمین و دریا جریان دارد باید هم اکنون خاتمه یابد.

گوترش اضافه کرد بمب ها و موشک های روسیه روز و شب مشغول هدف قرار دادن اوکراین بوده است. کی یف از همه طرف محاصره شده است. ساکنان کی یف مجبورند در خانه ها، پناهگاه ها و ایستگاه های مترو پناه بگیرند. دولت اوکراین در میان جمعیت این کشور سلاح  توزیع کرده است تا در امر دفاع شرکت کنند.حدود نیم میلیون اوکراینی مجبور به فرار از این کشور شده اند.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد اگرچه اکثر حملات روسیه اهداف نظامی را هدف قرار می دهد اما ما گزارش های موثقی در اختیار داریم که نشان می دهد مناطق مسکونی و زیرساخت های غیر نظامی نیز در این حملات صدمه شدیدی دیده اند.

گوترش تصریح کرد این خشونت درحال تشدید که به کشته شدن کودکان منجر می شود کاملا غیر قابل قبول است. سربازان باید به پایگاه های خود بازگردند و رهبران باید به صلح برسند. از غیر نظامیان باید محافظت شود و به قوانین بین الملل بشردوستانه باید احتزام گذاشته شود.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین باید مورد احترام قرار گیرد. ما با یک وضعیت غم انگیز در اوکراین و همچنین یک بحران بزرگ منطقه ای با ظرفیت عواقب مخرب برای همه ما مواجه هستیم.

وی افزود: روز گذشته نیروهای هسته ای روسیه در حالت آماده باش قرار گرفتند. این یک تحول بسیار ترسناک است. ایده درگیری هسته ای غیر قابل تصور است. هیچ چیز نمی تواند استفاده از سلاح اتمی را توجیه کند.

سرگئی کیسلیتسیا سفیر و نماینده اوکراین در سازمان ملل در نشت اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل گفت که دستور ولادیمیر پوتین برای آماده باش نیروهای هسته ای یک دیوانگی است. وی گفت او اگر می خواهد خود را بکشد نباید از سلاح اتمی استفاده کند بلکه مانند (هیتلر در ) سال  ۱۹۴۵ باید در پناهگاه خودکشی کند.

نماینده دولت ولودیمیر زلنسکی اضافه کرد برای اولین بار از زمان ایجاد سازمان ملل تاکنون یک جنگ تمام عیار در مرکز اروپا در جریان است. همه می دانند که روسیه این حمله را که اکنون با کمک بلاروس انجام می شود، آغاز کرده است.

وی تصریح کرد برای این جنگ دلیل وجود نداشت و از سوی کسی انتخاب شد که اکنون در پناهگاه خود نشسته است. ما می دانیم بر سر کسی که در ماه مه سال ۱۹۴۵ در برلین در پناهگاه خود نشسته بود، چه آمد. یک قدرت بزرگ جغرافیایی و سیاسی که به دنبال که خواهان برتری است یک جنگ تمام عیار علیه اوکراین را آغاز کرده است. این تحولا کاملا شبیه آغاز جنگ جهانی دوم است.

سفیر اوکراین در سازمان ملل ادامه داد تنها امروز نیروهای روسیه مناطق غیر مسکونی در خارکف را بمباران کردند. مردم بی گناه در این حملات کشته شده اند.

 کیسلیتسیا تصریح کرد شورای امنیت به مساله اوکراین رسیدگی کرد اما تصمیم آن به دلایل مشخص به تصویب نرسید.

وی افزود کشوری که در سال ۲۰۱۴ کریمه را اشغال کرده است از سال ۱۹۹۱ صندلی دائم شورای امنیت را اشغال کرده است. روسیه از ظرفیت نظامی خود علیه اوکراین استفاده می کند و نیروهای ذخیره خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

وی تصریح کرد حملات روسیه اکنون  مناطق دفع زباله اتمی را هدف قرار داده است زیرساخت های غیر نظامی همچنان هدف قرار می گیرند شهرهایی چون شستر تقریبا کاملا تخریب شده اند.

سفیر اوکراین در سازمان ملل اظهار داشت: نیروهای روسیه نیروگاه چرنوبیل را تصرف کرده و فعالیت آن را مختل کرده اند و به دلیل عبور نیروهای روسیه از منطقه ممنوعه سطح امواج رادیواکتیو اکنون به شدت افزایش یافته است.

این مقام اوکراینی گفت: نیروهای روسیه نیروگاه چرنوبیل را تصرف کرده و فعالیت آن را مختل کرده اند و به دلیل عبور نیروهای روسیه از منطقه ممنوعه سطح امواج رادیواکتیو اکنون به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد تا امروز ۳۵۲ اوکراینی از جمله ۱۶ کودک کشته شده و ۲ هزار ۴۰ نفر از جمله ۴۵ کودک مجروح شده اند. از سوی دیگر اوکراین نیروهای دفاعی خود را فعال کرده و ارتش روسیه در پنج روز اول این جنگ متحمل تلفات بیش از ۵ هزار نیرو شده و همچنین چندین تانک، خودرهای زرهی، جنگنده و بالگرد خود را از دست داده است.

نماینده اوکراین در سازمان ملل اظهار داشت اگر اوکراین زنده نماند صلح بین المللی و سازمان ملل نابود می شوند. 

نماینده اوکراین همچنین عضویت روسیه در سازمان ملل و شورای امنیت را زیر سوال برد و از نمایندگان حاضر خواست اگر به عضویت روسیه در شورای امنیت رای داده اند دست خود را بالا ببرند و سپس گفت نمی بینم کسی دست خود را بالا برده باشد.

311311

کد خبر 1607995

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل حمله روسیه به اوکراین رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اوکراین در سازمان ملل نماینده اوکراین سازمان ملل نیروهای روسیه عملیات نظامی عبدالله شهید شورای امنیت هدف قرار شده اند هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: اوکراین در حال حاضر بیش از ۱۱۱ هزار سرباز و ۲۱ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی را در سال جاری (۲۰۲۴) از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو در یک کنفرانس با کارمندان ارشد نیروهای مسلح روسیه گفت: در کل، امسال آنها ۱۱۱ هزار نفر از نیروها و ۲۱ هزار واحد از سلاح و تجهیزات نظامی را از دست داده‌اند. علاوه بر این، کی‌یف به دلیل خواسته‌های ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری از حمله نیروهای مسلح روس به هر قیمتی، روزانه ۱۰۰۰ سرباز را از دست می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ایالات متحده و متحدانش خواستار این هستند که اوکراین از سقوط خطوط دفاعی خود جلوگیری کند و به هر قیمتی شده این کار را بکند، در نتیجه، خسارات روزانه دشمن در ماه آوریل به ۱۰۰۰ کشته افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه هم‌چنین گفت که ارتش روسیه از ابتدای سال کنترل ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید را به دست گرفته است. وی افزود: نیروهای مسلح روس در طی دو هفته گذشته کنترل کامل شهرکهای Novobakhmutivka ،Semenivka و Berdychi را در جمهوری خلق دونتسک به دست آوردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است