Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:43:40 GMT

۲۱ هزار زنجانی بر اثر شیوع کرونا و تحریم بیکار شدند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۱۱۳

۲۱ هزار زنجانی بر اثر شیوع کرونا و تحریم بیکار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل قاسملو شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس جهاد کشاورزی استان، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به وسعت کل ایران ذینفع دارد که این مساله در استان هم نمود دارد.

وی اظهار کرد: طبق برآورد انجام گرفته ۸۵ هزار بهره دار در استان زنجان وجود دارد که ذینفع تامین، تولید و عرضه جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزارنفری را عهده دار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: به تازگی نیز بحث نظارت، پایش سیستم غذایی و حوزه کالاهای اساسی نیز بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

قاسملو تاکید کرد: این استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۲۰ تا ۸۲۵ هزار نفر نیروی در سن کار است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت ۴۳.۱ درصد چیزی در حدود ۳۵۵ هزار نفر نیروی فعال استان را شامل می‌شود، ابراز کرد: در صورت تقسیم نیروی فعال بر نیروی شاغل و بیکار ،۳۳۵ شاغل و سهم بخش کشاورزی در پاییز امسال ۲۵.۳ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تصریح کرد: رشد اقتصادی استان برای سال آینده ۸.۷ درصد اعلام شده این میزان در بخش کشاورزی ۱۰.۹ درصد است.

قاسملو با بیان اینکه اگر سهم بخش کشاورزی از سهم استان را در نظر بگیرم چیزی در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش تولید امسال بخش می‌شود، ابراز داشت: نرخ بیکاری ۵.۸ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳.۱ درصد پاییز امسال، اعلام شده است.

وی تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۲۵۰ نفر در استان طی سال گذشته در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها بیکار شدند.

کد خبر 5436019

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال تولید بیکاری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان اردبیل گرگان لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها واکسن کرونا خراسان رضوی سانحه تصادف اقتصادی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند